Ik heb bijna alles tijdens mijn eerste zwangerschap gekocht.
Broeken zijn wel echt nodig, als je broeken draagt tenminste. Rokken en jurkjes zijn er ook in stoffen die gewoon meerekken. Shirts moeten lang genoeg zijn, anders zie je de stoffen band van je zwangerschapsbroek. De normale longsleeve shirts van de Hema zijn lang genoeg om over de band van min broek te vallen, dus draag ik die gewoon door. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn buik niet echt heel groot is.
Truien zou ik niet kopen, die pas ik allemaal nog steeds, ook aan het eind van mijn zwangersschappen.
Verder zou ik er wel rekening mee houden dat je aan het eind van je zwangerschap een veel grotere buik hebt en dikkere bovenbenen, dan wanneer je net positiekleding koopt. Als je pech hebt pas je aan het eind je positiekleding van het begin niet meer.
Ik heb zelf: 1 spijkerbroek, 3 nette broeken, 1 korte broek en 1 rokje en 1 jurk en 1 3/4 broek. 1 nette zwarte broek met shirt met mooie blouse (voor een bruiloft gekocht, maar ook met kerst aangehad bijv.)
Een aantal (4 ofzo) shirts met korte mouwen, en een aantal speciale positie shirts met lange mouwen. Maar zoals ik al schreef de shirts van de Hema pas ik ook, dus koop ik geen speciale positieshirts meer, die veel duurder zijn. En een (effen) buikband kan je ook onder een te kort gewoon shirt dragen, zodat je het shirt wat verlengd en je de elastische band niet ziet.
Dit is nu mijn derde zwangerschap en ik heb wel in elk seizoen positiekleding gedragen.
En hou er ook rekening mee dat je na je bevalling ook nog een aantal weken positiekleding aan zal moeten.
Shop ze!!