Kleding

Ik heb ff een vraagje, wat hebben jullie aan zwangerschapskleding gekocht? Normaal heb ik heel mijn kast vol hangen, maar weet nu niet goed raad wat wel en wat niet te kopen.
 
Hoi,
Een fijn zittende spijkerbroek is heel fijn, een zwarte broek voor net en wat shirts/blouses.
Zeker de spijkerbroek is ook net na de bevalling nog fijn omdat je meestal niet direct je oude broek aan kan!
Zeker basis shirts (mama-licious of hema) is fijn, zijn niet duur en met een vestje ziet het er telkens anders uit (zeker vesten kun je vaak gewoon die van jezelf blijven dragen) of een gekleurd sjaaltje oid maakt een basisshirt leuk en uiteindelijk gebruik je het maar kort!
Ook die basisshirts heb je vaak in voedingsvariant en ook die kun je vaak al tijdens de zwangerschap aan, zo heb je ook al direct wat voor je evt, bv periode!
Ik geef altijd bv en koop dus geen meegroeibh´s maar direct voedingsbh´s, ze raden het soms af, maar naar mijn idee puur zodat je meer uitgeeft, want buiten dat er een sluiting op zit is het verschil nihil!
Een jas heb ik nooit speciaal gekocht, ik kon hem tot 30wk aan daarna heb ik een grotere maat van mijn zus geleend voor die paar weken!
Succes ermee!
groetjes
 
Ik heb bijna alles tijdens mijn eerste zwangerschap gekocht.
Broeken zijn wel echt nodig, als je broeken draagt tenminste. Rokken en jurkjes zijn er ook in stoffen die gewoon meerekken. Shirts moeten lang genoeg zijn, anders zie je de stoffen band van je zwangerschapsbroek. De normale longsleeve shirts van de Hema zijn lang genoeg om over de band van min broek te vallen, dus draag ik die gewoon door. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn buik niet echt heel groot is.
Truien zou ik niet kopen, die pas ik allemaal nog steeds, ook aan het eind van mijn zwangersschappen.
Verder zou ik er wel rekening mee houden dat je aan het eind van je zwangerschap een veel grotere buik hebt en dikkere bovenbenen, dan wanneer je net positiekleding koopt. Als je pech hebt pas je aan het eind je positiekleding van het begin niet meer.
Ik heb zelf: 1 spijkerbroek, 3 nette broeken, 1 korte broek en 1 rokje en 1 jurk en 1 3/4 broek. 1 nette zwarte broek met shirt met mooie blouse (voor een bruiloft gekocht, maar ook met kerst aangehad bijv.)
Een aantal (4 ofzo) shirts met korte mouwen, en een aantal speciale positie shirts met lange mouwen. Maar zoals ik al schreef de shirts van de Hema pas ik ook, dus koop ik geen speciale positieshirts meer, die veel duurder zijn. En een (effen) buikband kan je ook onder een te kort gewoon shirt dragen, zodat je het shirt wat verlengd en je de elastische band niet ziet.
Dit is nu mijn derde zwangerschap en ik heb wel in elk seizoen positiekleding gedragen.
En hou er ook rekening mee dat je na je bevalling ook nog een aantal weken positiekleding aan zal moeten.
Shop ze!!
 
hoi ukkietje,

ik heb van de vorige zwangerschap nog wel wat broeken over (3), maar voor de rest zal ik alles erbij moeten kopen omdat ik toen in de zomer zwanger was en nu in de winter.
ga binnenkort dan ook met mijn moeder shoppen.''

xx
 
Koop ook alleen maar goede "basisstukken", dus wel een zwarte broek die overal bij kan (en lekker zit en een stuk mee kan groeien dmv verstelbaar elastiek) en niet een schattig rood jurkje terwijl rood je eigenlijk niet zo goed staat.
Verder is het inderdaad ook handig om eens per maand je eigen kleren even af te gaan wat nog wel en wat niet meer staat. Inderdaad kun je je eigen grote/lange shirts, truien en vesten (zeker die met 1 knoop op borsthoogte) de hele tijd blijven dragen.
Succes!
 
Ik heb wat spullen overgenomen van een vriendin en heb wat broeken in een oulet van missetam gekocht. Lekker goedkoop dus. Ik moet zeggen ik vind veel broeken niet eens lekker zitten omdat die broekrand (onder de buikband zal k maar zeggen) precies onder mijn buik drukt. net bij mijn blaas en als ik zit is het gewoon niet prettig. Toch draag ik ze wel maar draag liever jurkjes en rokjes (veel tuniek jurkjes had ik al en kan ik dus nog aan)
Meegroeibh doe ik tot nu toe nog niet aan (25w) heb gewoon een maat groter gekocht. Maar ga wel een paar voedingsbh's halen idd.
Verder is de mode nu lang dus dat is fijn. Ik koop idd gewone normale shirts van de h&m en hema die langer vallen! Zitten nu nog prima!

Succes!
 
Ik heb een jas bij de wibra gekocht, geen positiejas maar mn vriendin en ik zijn tegelijk zwanger en hebben er gewoon al lachend ter plekke een voetbal onder gestopt en met een maatje groter ging het prima.
Hij was maar 18 euro, dus das nog leuk.

Verder bij de H&M 2 spijkerbroeken, 1 lichte en 1 donkere en als je nu gaat kijken gaat er per broek nog 10 euro vanaf, dus 20 euros goekoper was ook erg leuk ;-)

Ik heb nog een spijkerrokje en een bruin ribrokje van mn vorige zwangerschap.
Verder heb ik bij de sting een leuk vestje gekocht waar geen sluiting aan zit en dat heb ik dichtzitten met een riempje boven mn buik.
Verder hangt er bij de 'gewone' mode overal heel veel leuke bolerootjes en daar heb ik er een paar van, met een leuke ketting of sjaal op een effen shirtje kan het allemaal heel goed.
Vandaag bij brouwers mode nog een gebreid bolerootje gekocht voor een 10tje dus daar voel ik me weer helemaal gelukkig bij hihihi.

Mijn beugelbh zit heel rot nu dus ik heb voor een 10tje bij de hema een meegroeibh gekocht.
Bij mn eerste zwangerschap had ik gewoon een voedingsbh maar dat zat toen niet lekker en stonden s'avonds de lijnen erin, maar jah dat is persoonlijke ervaring.

Zou zeggen, hihi, ga lekker met een vriendin/moeder/ zus een dagje de stad in en kijk gewoon overal lekker rond, je ziet vanzelf hele leuke dingen!
 
Terug
Bovenaan