Kleding

Hee dames, iedereen inmiddels al met verlof? Heb er hier twee dagen opzitten en moet eerlijk zeggen: ik kan er wel aan wennen hoor! haha!

Maar even een vraagje waar ik al een tijd mee loop:
In welke kleding ga je bevallen? Is dat een pyjama?
Want hoe gaat dat als je in het ziekenhuis wil bevallen? Moet je dan in eerste instantie gewoon in je eigen kleding daarheen en kleed je je daar om?
En ga je na de tijd ook weer in pyjama terug of heb je daar ook weer speciale kleding voor nodig?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

gr. Rietje

 
Hoi,
het ligt er natuurlijk een beetje aan in wat voor een toestand je naar het ziekenhuis gaat. Als je al vollop in de weeën zit is het het prettigst om gewoon een jogingbroek aan te hebben. Kleding die makkelijk aan en uit gaat. Bevallen is het handigst in een ruim shirt. Houd er rekening mee dat die kleding vies word. Vaak leggen ze na de geboorte je kindje direct bij je en dan is je kindje nog niet schoon.
Voor naar huis toe zou ik ook gewoon weer comfortabele kleding kiezen, want grote kans dat je onderkantje nog al beurs voelt.Dus een schone jogingbroek(die eerste kan vies zijn geworden als je vliezen al zijn gebroken bijvoorbeeld) en een lekker zittend shirt/vest. Daarnaast kan ik boxers adviseren, want zeker de eerste dag loop je toch wel met een groot, dik kraamverband in en dat past echt niet in je string! Na je bevalling mag je eerst douchen voor dat je naar huis gaat dus dan kan je lekker schone kleren aan doen.
Omdat je niet weet of je dezelfde dag al naar huis mag, zou ik ook nog een pijjama, schoon ondergoed en sokken mee nemen. Moet je langer dan 1 dag blijven, dan kan je partner weer schone kleding mee nemen.
Naja iedereen zal het anders doen, maar naar mijn ervaring was dit het handigst :)
Liefs,
Mar
 
Ik lag overdag in een pyjama weeën op te vangen op bed. Ik heb daaroverheen snel een joggingbroek en een vest aangetrokken en makkelijke schoenen.
In het ziekenhuis kleed je je in ieder geval van onderen helemaal uit. Ze moeten immers weten hoeveel ontsluiting je hebt en de baby moet er uit!
Bij mijn eerste heb ik mijn pyjama aangehouden (die wordt wel vies), bij de 2e had ik het ZOOOO WARM! Ik lag uiteindelijk poedelnaakt te bevallen.
Tijdens de bevalling interesseert het je echt allemaal niet meer hoor. Ik zou iets kiezen waar hij je prettig in voelt.... En je zou rekening kunnen houden met de eventuele foto's die gemaakt worden (je weet wel, jij met je blakende baby en een enorm oud t-shirt van je man...)
 
Oh ja: voor na de bevalling zou ik ook weer voor makkelijke kleding kiezen. Ik had een boxershort van m'n vriend ipv een onderbroekje. Je onderkant is inderdaad beurs, maar je moet er ook een enorm maandverband in kwijt. En geen strakke broeken doen hoor.... Ik zou gewoon een schone makkelijke joggingbroek meenemen.
Als de bevalling zonder toestanden verloopt, mag je lekker even douchen daar. Een eigen douchegel en dagcrème enzo vond ik wel erg fijn. Ik neem dit keer ook twee bruine boterhammen met kaas mee! Ik ben twee x 's avonds bevallen en toen was er niet echt meer wat te eten en ik had HONGER! Haha!
 
Van die boterhammen is een goede tip ja! ik had ook reuze honger na de bevalling maar gelukkig hadden de verpleegster een lunchbordje met boterhammen voor mij bewaard:) en we kregen ook gelijk beschuit met muisjes haha.
 
Ik ga ervan uit dat ik tegen die tijd weer hele dagen in mijn joggingbroek rondhuppel. Zo zal ik ook naar het zh gaan, als ik daar ga bevallen. Verder leg ik voor de bevalling een nachthemd klaar en een paar dikke sokken. Verder stop ik in de zh-tas een extra joggingbroek, schoon ondergoed, lippenbalsem, shampoo en douchefris, wat liga's, evt. een boekje voor als ik me verveel :), fototoestel, kleertjes voor de baby en dat was het volgens mij wel.

Misschien nog een tip. Als het je eerste kindje is, vergeet het autostoeltje niet en misschien ook goed om alvast te oefenen hoe deze vastgezet moet worden in de auto.
 
Ja, dat autostoeltje is zeker een goeie tip. Zeker als het je 1e is. Ik ben twee x pas halverwege de bevalling naar het ziekenhuis gegaan (wat bij een normale bevalling ook gewoon is). Ik was veel te veel bezig met weeën opvangen dus boekjes lezen heb ik niet gedaan. Een vriendin van mij kreeg een ruggenprik en had daar dus wel behoefte aan. Je kunt beter iets te veel dan te weinig meenemen ;)
 
Goeie tips meiden, bedankt ,voor mij ook weer fijn ( om te lezen hoe het ook al weer gaat. Tis bij mij alweer 6 jaar geleden...)
Ik zelf trek zwarte kleding aan (ook een zwart nachthemd mee) want daarop zie je toch minder vlekken van bloed en of vruchtwater en zo. Maar ik neem ook make up mee, de vorige keer had ik mega gesprongen adertjes in mijn gezicht van het persen, dus al die foto's van mij met mijn pasgeboren zoontje zijn niet echt mooi geworden. Dat gaan we nu anders doen, een dikke laag make up op en smile :) hahaha
 
Terug
Bovenaan