Kledingmaat baby

Ik vroeg mij af .. hoe lang doen jullie met een kledingmaat gemiddeld ? … heb al een tabelletje online gezien maar dat wijkt meestal toch iets af en ben gewoon benieuwd hoe het bij jullie eruit ziet ? .. dochtertje van 18 weken zit nu maat 62/68 sinds 2 weekjes.. heel lang maat 50 gehad , en maat 56 ?.. was echt maar heel kort.. heb echt het idee dat ze opeens een mega groei spurt heeft ..

Dat wisselde heel erg. Mijn dochter heeft maar een weekje maat 50 gepast, en toen een maandje maat 56. Ze zit op de 2,5+ groeilijn. 

we schoten eigenlijk ook best wel snel door maatje 62 t/m 74. Maar maatje 80 hield ze dan wel weer van 9-13 maanden. Ze ging dus eerst eerder dan de tabelletjes zeggen naar een hogere maat. En ineens bleef het even hangen en ging ze op een heel normaal moment naar maat 86. Ze is nu 1,5 en zit in maat 92/98.... dat dan weer wel haha! Dus die groei heeft ze in de afgelopen maanden weer ingehaald. 

in het begin deed ze 1 a 2 maanden per maat. Nu soms 4/5 maanden en dan weer 2 maanden. Ik probeer kleertjes sinds ze 9 maanden was altijd een maatje groter te kopen en bij voorkeur rekbaar en combinatiematen. Je kan altijd een broekspijp of een mouwtje nog even omslaan. ik vind het anders zo zonde van het geld om iets voor 2 maanden te kopen. Hopelijk gaat het snel wat langzamer :)

Ik denk dat het enorm verschilt per kind. Mn dochter van 6 maanden draagt al maat 74 mar ze groeit dan ook aan de bovenlijn en heeft lange benen. Mn zoontje ging met een maand of 8 maat 74 in.. hij groeide meer op de middenlijn..

Ja dat is t m nou juist ? ( super blij dat ze zo goed groeit , dat natuurlijk wel ) vind het alleen ook zo zonde kwa kleding .. hele kast vol en dan pats boem .. te klein ?! Weer terug in de doos * ?Misschien een maatje groter kopen inderdaad slimmer ..

Het hangt ook heel erg af uit welke winkel... Heb vaak meerdere items in dezelfde maat gehad en allemaal andere grootte haha

Het verschilt inderdaad heel erg per kind maar ook per merk. Mijn oudste heeft lang in de kleine maatjes gezeten (op zijn1e verjaardag zat hij nog in 74) maar de grotere maten is hij veel sneller doorheen gegaan. Hij is nu 2 en zit nu in maat 98. 
Mijn jongste is nu 6 maanden en zit nog in maat 62. Die maakt dus helemaal optimaal gebruik van zijn babymaatjes ?

Verschilt per kind. Onze 2 jarige zoon draagt nog steeds 12-18 maanden kleding. Altijd achtergelopen met kleding maar qua groei loopt ie prima

Bij m'n oudste dochter ging het snel. Ze is langer dan gemiddeld dus die kleine maatjes heeft ze amper aan gehad. Zo had ze met 1 jaar maat 86/92. Ze is nu 3 en zit in maat 110/116 wat volgens de tabellen voor kinderen van 4/5 jaar is ofzo.

M'n jongste groeit minder snel. Die is nu 13 maanden en zit sinds toen ze zo'n 9-10 maanden was in maat 74/80 en dan moet ik soms nog de mouwen of broekspijpen omslaan.

Dus zoals je ziet is er weinig van te zeggen hoe lang ze in een bepaalde maat zitten.

Terug
Bovenaan