kledingmaat

welke kledingmaat heb de kleintjes meestal ongeveer?
Zeg maar vanaf de geboorte, en vanaf een maand of 2/3?

Ik heb inmiddels wat dingetjes in maat 56 en 62, omdat ik te klein kopen zonde vind! Dan koop ik liever iets erbij, zodat het iig niet weggegooit hoeft te worden na 1 x dragen ;)

Zelf was ik een vrij forse baby bij m'n geboorte, toen droeg ik gewoon maat 62. Is dit nog van belang?

Ja dit is zeker van belang!

Ik was erg klein bij geboorte en droeg zeker maat 50 voor 2 maanden. Dit heeft mijn zoon dus ook gedaan. En maat 80 nog toen ik bijna 3 jaar was.

maat 62 heeft mijn zoon trouwens overgeslagen.. ging van 56 tot 68. Groeispurtje. Nu is hij bijna 3 en zit in 86/92 Dat is nog volgens de tabel dus voor 1-2 jarige.. en niet een 3 jarige.

Het is dus echt helemaal aan je kindje.. Sorry maakt het niet makkelijker op. Ik heb nu voor de volgende maat 50 en 56 in de kast liggen omdat ik denk dat mijn meisje wel deze tot en met 3 a 4 maanden kan dragen. Heb dit keer wel maat 62 gekocht deze moeten nog aankomen... Via marktplaats gekocht goedkoop.

Je kan idd altijd meer kopen als het nodig is. Ik had voor in het ziekenhuis voor mijn zoon een pakje maat 50 en eentje maat 56 meegebracht. In maat 50 zwom hij nog.. Kon wel aan hoor met mouwen omgeslagen. Maar om nu maat 44 te kopen, nee dan ga je te ver.

Ook is het misschien handig te weten wat je vriend voor baby was... Ik weet het niet van de vader van mijn meisje, maar hij is nu iig groter dan de vader van mijn zoon. De vader van mijn zoon is ook maar 1.65m.. ik ben 1.61 m.

Veel succes.

Je kunt er in zekere zin wel iets van zeggen, een gemiddelde baby is 3500 gram en 51 cm en draagt dan voor hele korte tijd maat 50, maar vaak start men gewoon met 56, iets te groot, maar dat hou je toch wel. De bouw van vader en moeder zegt wel iets, maar meer voor op latere leeftijd..

( Ikzelf ben 1.73 en was 3400 gram. Mijn man is 1.85 en was 3500 gram. Mijn zoon was 2290 gram en 46cm, mijn dochter was 2035 gram en 43 cm... Dus allebei erg klein, mijn zoon is nu nog aan de kleine kant, terwijl mijn dochter lang is! )

Dus zolang je vk zegt dat ie gemiddeld is, zou ik lekker maat 56 aanhouden, mocht ie dan nog een stuk kleiner zijn, kun je altijd nog wat maat 50 aanschaffen na de geboorte (of familie dit laten doen., hebben bij mijn dochter ook maat 44 moeten aanschaffen)

Bij ons pasten ze gelijk in maat 56. De oudste was bij de geboorte 54 cm en de 2e 50 cm. Met een week of 6 zijn ze overgestapt op maat 62, toen waren ze al ruim 2 kilo gegroeid.
De eerste stapte na 4 dagen al over op maat 2 van luiers. Dat was helemaal erg.

Het heeft natuurlijk ook te maken met of je kindje (ver) voor de uitgerekende datum komt of bijv. 2 weken erna.

Hooi,

Mijn uk was ook flink bij de geboorte, heeft denk ik een paar dagen maat 56 aan gehad en toen al in maat 62. Nu is hij 15 maanden en heeft maat 92 en is 12,5 kilo. Ik ga nu dus ook echt geen maat 50/56 bijkopen, heb nog wat dingetjes liggen mocht het echt nodig zijn (en als het een meid word zal ik natuurlijk ook wel iets anders kopen), maar zo min mogelijk. Shoppen kan ook nog als de baby dr is. Ik was zelf trouwens ook een flinke baby met mn 8 pond.

Liefs Jen

Mijn zoon was heel klein bij de geboorte en heeft in eerste instantie zelfs nog prematuur gedragen. (mt 44) Ik raad je aan 2 pakjes mt 50 te kopen want je krijgt ook nog heel veel! Mocht je kindje wat groter zijn, past deze gewoon 56/62.

Grtjs,

Mijn kinderen hadden alle 3 maat 50 bij de geboorte (49cm, 52cm en 48cm groot en alle 3 tussen de 3300 en 3500 gram). Ik heb mijn man de eerste week bij nummer 1 nog dingen in maat 50 bij laten kopen omdat de meeste kleding die je krijgt toch iets groter is (mt 62 of 68 in mijn geval, daar heb ik stapels van....).
Hoe lang ze er mee doen is heel verschillend. Mijn eerste groeide heel snel en nummer 2 juist veel langzamer.
Over het algemeen klopte in het begin de maattabel wel bij mijn kinderen (2-4 maanden mt 62, 4-6 maanden mt 68), maar mijn oudste liep met een jaar nog steeds in maat 74 (wat 6-9 mnd zou moeten zijn).

TIP: koop niet te veel op de groei, want dan zal je zien dat ze het in het verkeerde seizoen passen....

groeten,

Sandra

Terug
Bovenaan