Kledingmaten, ik word er zo nu en dan niet goed van!

Vanmiddag even snel door de stad gesjeesd. Ik MOEST kleren hebben voor de kinderen. Meestal slaag ik onder andere heel goed bij de h en m, maar dit keer niet hoor. Ik stond zo eens te kijken en ik had het idee, vooral voor onze oudste, dat het ene te klein was en het andere behoorlijk aan de grote kant. Shitzooi! Niks meegenomen dus. Ik ga niet iets kopen wat te klein is, maar als iets echt te groot is ziet er ook niet uit. Nu ik thuis zit denk ik; tja, ik moet toch iets. Dus ws. duik ik vrijdag toch maar weer de stad in om toch maar het 'te grote' te halen.....

Hebben jullie dat ook weleens? Wat doen jullie dan?

ja ik balde onderlaatst nnog. Nou ja onderlaatst het is alweer een poosje geleden.
was met oma aan het winkelen en die wilde ene jurkje kopen voor Merel.
Ze had toen nog maat 62 68 en omdat jurkjes vaak zokort zijn een jurkje maat 74 gekocht.
Ze heeft hem een keer aan gehad. Jurkje was nl veel te kort.
Echt balen maar ja niks aan te doen.
Sindsdien let ik wel nog meer op de lengte van jurkjes.

En als ik ergens niks leuks zie hangen ga ik gewoon naar een andere winkel. ben zelf toch al neit zo dol op de H&M
Het is vaak zo ROZE.voor meisjes

Hoi,

Ik herken je probleem!
Bij de ene winkel valt iets juist groot, bij de ander weer klein...grrrr

Zo vind ik H&M groot vallen, Zeeman klein, V&D klein, Hema redelijk normaal, Prenatal ook redelijk en verder weet ik het even niet. (maar dat komt door het tijdstip...zie mijn andere bericht :) )

Ik had een maillot gekocht in mt 80 (heeft ze nu qua kleding) maar die bleek echt veelste groot. (zeeman)
Koop ik er een bij de Hema, voor de zekerheid maar 74 gedaan...te klein. Toen geruild voor 80 maar die valt ook niet al te groot.
Oftewel... Oproep aan alle kledingmakers...Hou je aan de maat! hihihihi

Doei Doei
Sannemams

Hoi,

Ik kan me hier ook groen en geel aan ergeren.....
Zoals je al zegt kan het in één winkel nog variëren. H&M heeft dat inderdaad heel erg. Mijn dochter draagt broeken maat 104 van daar en shirtjes 110,116 of 122.
Maillots koop ik altijd in ieder geval één maat te groot, want niks zo erg als een te kleine maillot.

Wat ik voor Basje zo lastig vind is dat broeken vaak qua lengte goed zitten, maar dat ze dan van boven veel te wijd zijn. Dan zakken ze hem steeds van zijn kont. Lang leven het knoopsgaten elastiek, maar helaas hebben niet alle winkels dat.

Ik ga steeds mee 'op gevoel' kopen. Dan kijk ik naar de kleding in plaats van naar de maten.......

Groetjes, Karin

Heel irritant!! Ik had een gave spijkerbroek gekocht en nu is tie nog te groot (inderdaad bij H&M)

Ik kijk tegen woordig meer hoe groot het er uit ziet, dan naar de maat.

groetjes Mariska

Hallo!

grappig om dit te lezen! ik dacht namelijk altijd dat de kledingmaten in NL zo handig waren......
hier in canada gaat het in maanden. 0-6 mnd, 6-12 en dan soms nog 12-18 en 18-24 maar ook heel veel 1 jr en 2 jr. Daar kun je dus ook echt helemaal niks mee.
Alice heeft al sinds dat ze 8 maand is de rompertjes van 18 mnd aan maar nu laatst nog weer een broek gekocht van 6-12 mnd...???
Het komt er gewoon op neer dat je echt zelf moet kijken hoe groot/klein het is!

Groetjes

Terug
Bovenaan