Hallo,
ik heb een dochter van een jaar en 3 maanden.
waar ik al sinds dag 1 tegenaan loop is de maten van kleding. en dan met name dat de maat die in de kleding staat niet overeenkomt met de werkelijke maat.
omdat mijn budget beperkt is, draagt mijn meiske vooral 2ehands kleding. ik koop het of ik krijg het. het is me nou al een aantal keren overkomen dat ik iets leuks te lang in de kast heb laten liggen omdat ik op de maat in het kledingstuk afging. dus toen ze zover was, bleek het al te klein.
om dat in de toekomst te vermijden, wil ik een lijstje maken met welke maten van welke merken/winkels kloppen en welke niet. en in het laatste geval, waar je dan wel van uit moet gaan.
en dan gaat het om de maat na wassen en drogen in een droogtrommel.
tot nu toe is mijn ervaring dat kleding van Zeeman een hele maat krimpt.
V&D daarentegen is maatecht. net als L.o.g.g. (H&M). zelfs als het katoen is.
kleding van Prénatal en Hema valt kleiner dan erin staat. dat van Babyclub (C&A) ook.
maar geldt dat ook voor Palomino (C&A)?
en hoe zit het met Mexx? en MiniStars? Chiboogi (H&M)? en ga zo maar door.
wie wil mij helpen om het lijstje zo compleet mogelijk te maken? mail me dan. GRAAG!
uiteraard krijgt iedereen die me mailt het resultaat tot dan toe (in Excel).
ik wacht jullie mailtjes in gespannen verwachting af.
groetjes
Sas
ik heb een dochter van een jaar en 3 maanden.
waar ik al sinds dag 1 tegenaan loop is de maten van kleding. en dan met name dat de maat die in de kleding staat niet overeenkomt met de werkelijke maat.
omdat mijn budget beperkt is, draagt mijn meiske vooral 2ehands kleding. ik koop het of ik krijg het. het is me nou al een aantal keren overkomen dat ik iets leuks te lang in de kast heb laten liggen omdat ik op de maat in het kledingstuk afging. dus toen ze zover was, bleek het al te klein.
om dat in de toekomst te vermijden, wil ik een lijstje maken met welke maten van welke merken/winkels kloppen en welke niet. en in het laatste geval, waar je dan wel van uit moet gaan.
en dan gaat het om de maat na wassen en drogen in een droogtrommel.
tot nu toe is mijn ervaring dat kleding van Zeeman een hele maat krimpt.
V&D daarentegen is maatecht. net als L.o.g.g. (H&M). zelfs als het katoen is.
kleding van Prénatal en Hema valt kleiner dan erin staat. dat van Babyclub (C&A) ook.
maar geldt dat ook voor Palomino (C&A)?
en hoe zit het met Mexx? en MiniStars? Chiboogi (H&M)? en ga zo maar door.
wie wil mij helpen om het lijstje zo compleet mogelijk te maken? mail me dan. GRAAG!
uiteraard krijgt iedereen die me mailt het resultaat tot dan toe (in Excel).
ik wacht jullie mailtjes in gespannen verwachting af.
groetjes
Sas