kleertje wassen etc ( vraagje )

Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje over het wassen van de kleertjes.
Moet je alles wassen, ik bedoel dan ook echt alles.
Babysokjes, tere kleertjes.
Of is het wassen van de luiers, washandjes, beddengoed, rompertjes  genoeg.
Ik vind het een beetje zonde om die kleertjes meteen al te wassen, het nieuwe is dan meteen al van de kleertjes af.

ik was wel alles maar kan me van de kraamverzorgster nog herinneren dat ze zei dat je nieuwe pakjes niet eerst hoeft uit te wassen Want zag mezelf al die nieuwe pakjes en kleertjes ook al eerst uitwassen  Dat even goed uithangen buiten ook al goed is dan waren de meeste geuren etc van de winkel eruit Alleen inderdaad met rompertjes wel   doen omdat die dichter op de huid zitten.
succes met wassen
mira mv marek en 32 weken zwv ??

ik was alles eerst uit voor ik het in de kast leg.
vind het persoonlijk veel frisser.
even lichtjes door de machine met een beetje neutral wasverzachter en buiten laten
drogen.
misschien ben ik een pietlut maar ik was nieuwe kleren van ons zelf ook eerst voor
ik ze aantrek, vind dat wel zo'n prettig.

Hoi,

Ik wist bij de eerte niet eens dat je "moest"wassen, is ook door de kraamverzorgster nooit gezegd. Volgens mij is de reden van het wassen, dat sommige kledingstukken zo sterk naar verf ruiken en dat dat hindelijk voor het huidje is. Iets anders kan ik me niet voorstellen.
Dat is in ieder geval de reden waarom ik eventueel wat was voordat het gedragen wordt.
Enja dat het perse gewassen moet worden in neutral vind ik een beetje onzin, maar dat is mijn mening.
Gewoon niet te veel wasmiddel gebruiken en geen wasverzachter.

Evelien mv Dylan en 33 wk zwanger

Hoi!
Nee hoor, het gaat met name om badcapejes, luiers (hydrofieltjes) enzo, deze hebben een soort vettig laagje zodat ze in de winkel niet vies worden, maar drogen daardoor bijna niet, en het is juist belangrijk dat je je kleintje goed kan drogen na zijn/haar badje, daarom moet je die eerst even wassen. Ook rompertjes zijn prettig om even te wassen, om de verf eruit te wassen, want dit is toch het eerste wat op de huis zit. Verder was ik mooie nieuwe pakjes ook niet meteen hoor! Je kan jezelf ook gek maken...;-)

Ik was alle eerste kleertjes wel een keer. Er zit vaak een chemische lucht aan en die wil ik mijn kindje niet aan trekken. Even op handwas de machine in en dan lekker buiten drogen en de boel weer even strijken (strijk echt nooit) om ze netjes te maken.

Voorlopig was ik nog niets, alles zit nog onder het stof, in mijn verlof gaat alles in de was.

Groetjes Nanda

hier was ik alles,dan is het schoon en minder last op allergie,tenminste dat vertelden ze mij!dus ik was alles maar even,als je het goed wast is het nog net als nieuw hoor:)

groetjes nienke

met de eerste heb ik alles gewassen en nu ga ik de meeste dingen ook weer wassen. sommige dingen hebben een poos op zolder gelegen en sommigen heel lang in de kast dus vind het wel een fris idee.
ik doe het trouwens nu nog dat ik kleren de eerste keer was voordat vera het aan krijgt

Terug
Bovenaan