Kleertjes kopen

<p>Hoi hoi, </p><p> </p><p>Momenteel ben ik 19 +3 weken zwanger. Ik ben al rond aan het kijken voor kleren etc. We hebben al wat gehad van mensen om ons heen. </p><p> </p><p>We weten dat we een jongentje krijgen. Uitgerekend in augustus, alleen hebben jullie tips welke maten we het beste kunnen aanschaffen? En lange mouw of korte mouw? Mag het babytje na de geboorte een shirtje aan met korte mouwen of moet het lange zijn om niet te snel warmte te verliezen etc. </p><p> </p><p> </p>

Ik kocht gewoon wat ik leuk vond. Natuurlijk niet teveel winterkleren want ben eind maart uitgerekend. Maar rompertjes enzo heb ik gewoon ingeslagen en wat broekjes en truitjes. Die niet te dik Ziin. Koud zal ze het niet krijgen want pak dr dan wel goed in. Je weet nooit hier met t weer in Nederland. Nu heb ik al tijdje niks gekocht omdat ik ff dr maatjes wil afwachten. Anders had k al een badpakje gekocht voor op vakantie ?  
Of extraatjes zoals een slaapzak. Zo heb ik een slaapzak waar je de mouwtjes vanaf kan ritsen. 

Hangt erg af van je kindje en het weer op dat moment. Mijn dochtertje is van afgelopen juni, hittegolf, maar heeft toch nog wat lange mouwen aan gehad. Alleen een kruikje en muts waren niet nodig. Je kunt evt t shirts kopen en (witte) rompers met lange mouwen voor eronder. 

Ik zou rompertjes met korte mouwen doen..
Onze zoon is 2 weken geleden geboren en heeft 1 keer lange mouwen aan gehad, puur omdat het verschrikkelijk is om die 2 lagen over t armpje te trekken. Wel heeft ie shirtjes met lange mouwen.
We hadden 1 pakje in maatje 50 en de rest in 56. Het is allemaal wat te groot, maar ach, maakt niks uit..
Het ligt er maar net aan of je kindje moeite heeft met zn temperatuur na de geboorte. Hier hebben we ook alleen dag 1 een muts op gehad, daarna kon ie zelf goed zn temperatuur vast houden..

Gefeliciteerd! Lekker shoppen ?
Ik zou niet teveel kopen. Onze ervaring is dat we behoorlijk wat toegeschoven kregen en nu met veel kleding zitten die niet of nauwelijks gedragen zijn. Onze dochter had ern gemiddelde groei, dus vooral 56 ingeslagen. Kwam ze drie weken te vroeg ? toen is papa lief nog even wezen shoppen voor 50.
Onze ervaring is ook dat truitjes over rompertjes zo geen handige uitbinding is. Kies een maatje groter, dan loop je niet te stoeien. We hadden zo'n 4 setjes om te starten. Nu 10 weken later, trekken we vooral de boxpakjes aan. Deze zijn makkelijk aan te trekken (nood breekt soms wet). Nu ze wat minder voeding eruit gooit, durven we weer normale kleding te proberen. Wij hebben een winterkindje. Je zou bij de vk kunnen vragen hoe het zit met kleding tijdens de zomer.
Ik wens je een zorgeloze zwangerschap toe.

Hoi hoi,
vind ik ook lastig: 8 augustus uitgerekend van mijn eerste kindje. Wij krijgen een dochtertje. 
Er is een ander topic; uitgerekend augustus algemeen shoptopic. Wellicht kun je daar ook wat tips op doen. Hebben meiden die vorig jaar in de zomer zijn bevallen ook wat tips gegeven 

Ook ik ben 8 augus uitgerekend. Van mijn tweede kindje. Ik heb een dochter, geboren in oktober. Was toen wel handig, het was echt herfst/winter, dus geen discussie over lange of korte mouwen. 
Maar ik raad aan vooral kleertjes te kopen in maat 56, maat 50 dragen ze maar zo kort. Of je kindje moet idd een paar weken te vroeg komen of echt heel klein zijn.
Ik zou vooral kleertjes met lange mouwen kopen en boxpakjes. Korte mouwen voor zo'n ukje is nog wel erg koud vaak. Als er net een hittegolf is in augustus, lekker de hele alleen in een romper met lange mouwen. Dan heb je verder geen kleertjes nodig :) 
Dikke truitjes zou ik helemaal niet kopen voordat het echt winter is. De eerste weken wikkel je ze makkelijker in een doek dan te prutsen met dikke kleertjes. 
Slapen liet ik mijn dochter de eerste weken gewoon in haar kleertjes, geen gedoe met pyjama's en slaapzakken. Je bent s nachts toch elke 2 uur zoet met verschonen en voeden. En die eerste kleertjes zijn nog zo zacht, daar ksn geen pyjama en slaapzak tegenop ;) 

Ik ben afgelopen augustus bevallen, tijdens de hittegolf. Wij hebben heel veel mouwloze rollers gebruikt, want die trekken makkelijk aan en uit. Qua warmte maakt een korte mouw of mouwloos vrij weinig uit... alles gekleurd of alles wit is ook nog wel handig met wasjes draaien. Wij hadden half om half, maar zou een volgende keer denk ik gewoon veel effen witte kopen. Ze zitten toch onder de kleding . Ik had allemaal t-shirt rompers van de Hema met leuke prints, maar die schijnen dan door onder dunne shirts, dus uiteindelijk vrijwel niet gebruikt.
Ons mannetje was vrij klein en hebben echt behoorlijk lang maat 50/56 gebruikt. Kraamvisite geeft allemaal grotere maten 'want die kleine maatjes krijg je al zo veel' ? maar een tripje naar de Hema en online bestellen bij de prenatal was ook zo gedaan. 
Hij had altijd een lange broek aan met een dunner shirtje met lange mouwen of een boxpakje. Tot nu toe nog nooit een t-shirt aan gehad. Ook mutsjes gewoon gebruikt in het begin. In bed toen hij echt klein was nog, had maar weinig spekjes om zich warm te houden, en ook heel lang nog met naar buiten gaan. 
Qua kleding kopen sla ik meestal een maat over, hij gaat standaard van eigenlijk net iets te krap naar mouwen en broeken omslaan ?

Terug
Bovenaan