Kleertjes kopen

kleiner dan een mengmaatje 50/56 heb ik nooit gekocht.
En ook niet nodig gehad.

Verder in 56 en 62 gekocht.

Bij de oudste had ik niet zoveel in huis. Van beide maatjes 4 setjes. Wel meer rompertjes.

Na de geboorte is er meer bijgekomen. Toen wisten we voor wie we kochten en welke maat er nog meer bij moest.

Voor ons was dat vooral 62. Hij was ruim 9 pond en snel uit maatje 56.
 
Als je van 50 en 56 allebei wat hebt heb je echt genoeg. 62 krijg je in de eerste week wel cadeau. of je moet van de vk te horen krijgen dat je een grote baby krijgt dan zou ik geen 50 kopen maar nog wel 62...
 
Ik ben het met de andere berichten in zoverre eens dat het ook wel afhankelijk is van het merk kleding dat je koopt. Daarin zit ook nogal wat verschil. Ikzelf vind van de Hennes en de Hema kleertjes ruim vallen, maar bijvoorbeeld van een Noppies weer heel klein.
WIj hebben twee grote zonen gekregen, 8 en 9 pond en 53 en 56 cm lang. Dan heb je niets aan maat 50, en 56 is bv van een Noppies ook al krap aan. Maar bij een Hennes paste zonen nog gewoon in 50/56.

Mocht je een kindje van bv 6 pond krijgen, dan blijft het wel geruime tijd in mt 50 passen. Maar ook een maat 56 past als je een keertje de mouwtjes omslaat. Het is de vraag wat je zelf wilt daarmee. Ikzelf vind het belangrijk dat het niet oversized eruit ziet, en heb dus ook altijd wat kleins in huis gehad. Maar de kleine boef heeft daar natuurlijk geen notie van.

je kunt evt ook bij vrienden vragen om maatje 50 te kunnen lenen voor als het een kleine boef wordt. Wij hebben dat onderling met vrienden ook gedaan. Ook zaken als kruiken met hoesjes gaan bij ons rond in de vriendenkring. Je weet niet of je ze nodig hebt, maar je moet ze wel in huis hebben...

Succes en vooral plezier.
 
tja maatje 50 is inderdaad vaak al snel te klein. Maar als je een klein kindje hebt is het wel leuk zo klein in huis te hebben. Ik zou een bv 2 setjes 50 in huis halen en de rest 56 of 62. Als je een heel klein kindje hebt is maatje 50 zo bijgehaald.
 
t is echt per kindje zo verschillend.. mn dochter was 2950gram en 48 cm toen ze geboren werd.. ze heeft dus de 1e 2 weken zelfs kleertjes voor prematuurtjes aangehad (ondanks dat ze paar dagen na uitgerekende datum is geboren) maat 50 heeft ze zeker aangehad totdat ze 1 1/2 maand oud was en maat 50/56 en 56 heeft ze zeker 3 maanden aangehad.. (is ook niet gebruikelijk hoor begreep ik) ze is nu bijna een jaar en heeft tot aan 2 weken geleden maar op maat 68 gezeten en is nu ineens in 2 weken doorgeschoten en zit nu op 80. (dat is normaal voor 9 tot 12 maanden.. en ze is vd week 1 jaar)
 
Terug
Bovenaan