Kleertjes voor de a.s. baby vooraf wassen ja/nee?

hi
wanneer zijn jullie begonnen of gaan jullie de kleetjes voor de a.s. baby wassen?
Van een aantal mensen hoorde ik dat ze vooraf de kleertjes helemaal niet hadden gewassen.

En gebruiken jullie dan een neutrale waspoeder/wasverzachter?

Wat is nou verstandig??

gr
FF
27+2 weken zwanger

Hallo,

De babykleertjes ga ik pas wassen zo rond de 35wk. Ik was ze gewoon in mijn eigen was middel, maar wel zonder wasverzachter. Ik was wel alles, van sokjes tot rompertjes tot lakentjes. Het enige wat  ik misschien  niet was zijn de velourse kleertjes, maar voor de rest gaat alles de was in.

Fijne zwangerschap
Groetjes Patries 26.5wk van de 2de

De babykamer komt dinsdag en als die staat ga ik alles wassen en in de kast doen. Ik heb gelezen dat je het best geen wasverzachter kunt gebruiken, maar ik denk dat ik het wel gewoon met mijn wasmiddel doe wat ik altijd gebruik.

groetjes
Jadeje

Bij de eerste had ik pas tijd om alles te wassen in mijn verlof. En wat ik had is gewassen.
Maar van de kraamvisite heb ik ook veel kleertjes gehad. Volgens mij is dat echt niet allemaal gewassen voodat de kleine het aan kreeg!!!
Nou moet ik ook zeggen dat het een spugertje was en wel drie setjes kleding per dag versleet. Zo lang zal hij het niet aan hebben gehad voordat het werd gewassen...

Je kunt best wasverzachter gebruiken, maar dan wel speciaal voor de gevoelige (baby) huid. Ik heb wel mijn eigen huismerk wasmiddel gebruikt voor de gewone was!

Succes ermee!!

hallo,

twee jaar geleden kreeg ik van de kraamzorg te horen dat alles gewassen moest worden in   Neutral en absoluut geen wasverzachter gebruiken om dat dit de porieën van de stof dicht zou maken....wat er mee bedoeld word weet ik niet...dus heb het maar gedaan zoals ze het zeiden.....

en zo gaan we het nu weer doen....

Alles word dus gewassen in Neutral, ook al het spul wat ik nu weer opnieuw ga gebruiken zoals beddegoed etc....

Meiden suc6 met wassen hahaha tis bijna zover....

Groetjes Denise 28,2 wk zwanger

In de blije doos (of een van die andere paketten) zat toevallig een proefmonster van Neutral dus daarin heb ik alle rompertjes gewassen, die zitten het dichtst op het huidje van de kleine. Verder heb ik de kleertjes voor de eerste week ook daarmee gewassen. De rest wat ik krijg was ik in eerste instantie  niet, ik neem aan dat het  redelijk schoon is.  

Ik heb tot nu toe ook geen wasverzachter gebruikt, misschien koop ik toch nog wat van neutral ofzo dan voelt de was toch wat zachter ik vind het nu zo ruw. Ik wil die kleine de eerste week nog niet gelijk blootstellen aan die hele chemische wasmiddelen, maar ik ga het daarna toch proberen. We hebben beide  geen allergiën dus moet dat voor ons kindje ook wel meevallen.

Hallo,

Ook deze keer ga ik alles wassen in Neutral. De normale wasmiddelen zijn geparfurmeerd en dat geeft bij veel babies een allergische reactie op de huid wat erg onprettig is voor ze. Als ze groter zijn kan het wel weer gewoon in het normale wasmiddel. De reden dat ze de droger afraden is omdat het vochtopnemend vermogen dan afneemt omdat ze vezels in elkaar trekken. Dingen als hydrofieluiers gaan hier dus niet in de droger.
Ik was alles vooraf. Dat ga ik denk ik in mijn verlof doen. Kleding uit de winkels is behandeld met een chemisch stofje wat ook weer diezelfde allergische reactie als normaal wasmiddel kan veroozaken. Alles even wassen vooraf is aan te raden. Enne best leuk om te doen want dan hangen al die kleine kleertjes op je wasrek..

gr.Ing

Hoi,

Ik heb de rompers etc. met neutral gewassen en de rest met mijn gewone wasmiddel. Wasverzachter gebruik ik zelf niet. De hydrofiel luiers heb ik in de droger gedaan, maar dat is geen succes want die dingen kreuken enorm. Sta je daarna lekker lang op te strijken.

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan