kleertjes wassen?

Hi,

Volgens mij spuiten ze een soort van goedje over nieuwe kleertjes zodat het mooi in de winkel hangt. En je weet ook niet wie het allemaal in zijn handen heeft gehad, ik vind het zelf wel zo fris om het lekker gewassen te hebben. Was de kleertjes wel zonder wasverzachter, het baby huidje kan daar gevoelig op reageren.

Groetjes,

Droompje (22 weken)
 
Hoi
Ik had wel alle kleertjes gewassen en inderdaad zonder wasverzachter.
Kreeg in de kraamtijd kleertjes die ze gelijk aan kon. Toen zij de kraamverzorgster dat ze het zo aan kon, als het maar niet direct op het lijfje zit. Dus rompertjes moesten wel eerst gewassen. Moet zeggen dat ze de nieuwe dingen nu ook zo aankrijgt (kleertjes )
Groetjes Jannie
 
Hoi,
Ik zal dan wel een hele vieze moeder zijn, maar ik heb echt niet alles van tevoren gewassen!!! Dat is echt niet nodig. De 'meeste' babies zijn niet allergisch en kunnen best tegen een stootje (of nieuwe kleren). Er gaan zelfs stemmen dat sommige allergieen voortkomen uit onze niet aflatende poetsdrang, dat alles schoon, schoner, schoonst moet zijn. Een kind moet ook zijn weerstand op kunnen bouwen. Bovendien heeft het de eerste maanden de weerstand van de moeder, dus zo'n vaart zal het niet lopen. Als het leuk vindt om te wassen moet je het vooral doen, heb je soms met nesteldrang.
Groetjes Ivy
 
Hai,



Ik ben een muts maar ik heb wel alles gewassen. Zonder wasverzachter.
Je weet niet wie het allemaal heeft aangeraakt en het ruikt zo lekker.
Ik had bij de 1e toch niets anders te doen want zij kwam 2 weken te
laat. Bij de 2e ga ik ook alles weer wassen want dat ligt dan alweer 2
jaar op zolder in de stof.



Ik was overigens nog steeds alle nieuwe dingen tenzij het voor mezelf is want dan doe ik het nooit.



anne

 
Hallo,

Ook ik heb alle kleertjes voor de kleine gewassen.
Dit doe ik echter niet uit 'nestel-drang' of dat ik zo poetserig ben maar puur omdat ik dus weet hoeveel bacteriën er op handen van mensen kunnen zitten (ben namelijk een Laborante). Er zijn uiteraard bacteriën die geen kwaad kunnen maar er zijn ook bacteriën die wel kwaad kunnen doen.
De handen van mensen lijken over het algemeen wel schoon maar dat hoeft niet altijd zo te zijn want ga maar eens na hoe vaak je bij de kassa staat af te rekenen en hoe vaak dat geld van hand tot hand gaat.
Er hoeft er maar eentje te zijn die zijn/haar handen niet heeft gewassen na het bezoeken van een toilet....
Mijn advies is daarom ook om de kleertjes gewoon te wassen...liever je eigen bacteriën erop dan die van, wellicht, honderden anderen!

Groetjes Marlene
(38 weken en 3 dagen)
 
Hoi,

Ik ben in februari dit jaar bevallen van een dochtertje (en nu weer 5,5 zwanger) en ik heb zelf ervaren dat het heel handig kan zijn om kleding eerst te wassen vanwege  eventueel krimpen van de kleertjes. Ik had namelijk niet alles vantevoren gewassen, maar toen mijn dochtertje eenmaal groot genoeg was om  "dat ene  leuke  jurkje" of wat dan ook  aan te kunnen, bleek na  1 keertje wassen dat het gekrompen was en ze het dus al bijna niet meer paste... Heel erg jammer natuurlijk. Dat geldt natuurlijk niet voor alle kledingstukken, maar goed. Vanaf nu gooi ik alles eerst in de was, zodat dat dat me niet meer overkomt.

Of je het wast vanwege het idee dat er misschien al zoveel mensen aan hebben gezeten, dat moet je gewoon zelf bekijken. Waar je je prettig bij voelt... Lijkt mij niet dat je je kindje in gevaar brengt als je dat niet doet, zou wel heel dol worden...

Groetjes,
Josien
 
hoi,
ik raad zeker aan om alles eerst te wassen, sommige kleren worden chemisch behandeld als ze uit het buitenland komen, die worden dan met krat en al tegen ongedierte ingespoten......
lijkt me dus verstandig om te doen, niet ivm hygiene stof kan een kindje ook wel hebben hoor!
en wasverzachter heb ik niet gedaan maar nu bij de twede ga ik het wel gewoon doen....
ik lees hier al zo vaak dat mensne het wel doen dus zie dar geen probleem in

gr brenda
 
Terug
Bovenaan