kleertjes

hallo moeders,
Ik heb even een vraagje ben nu 33 weken zwanger en nu wil ik alvast zachtjes aan beginnen met de kleertjes en hydrofielluiers en zo te gaan wassen, maar dat mag niet met wasverzachter heb ik gehoord en ook niet dat je het mag strijken?
Hoor graag van jullie
 
Ik heb alles bij onze Demy net als onze kleren gewassen en gestreken en zo aangetrokken, ze zeggen dat een wasverzachter misschien een allergische reactie kan veroorzaken, maar dat merk je dan gauw genoeg als dat zo zou zijn. zelfs nieuwe kleertjes die ze bij de geboorte kado kreeg heb ik zelfs nooit eerst gewassen maar meteen zo aangetrokken, dat vond ik zo zonde om dat eerst uit te gaan wassen want nieuw vanuit de winkel zijn ze toch op zijn mooist.
Als je alles op zou volgen hoe dat moet en dat moet dan mag je bijna niks meer en zo breekbaar zijn de babys ook weer niet hoor
Veel succes met de bevalling en zo
 
zo is dat! ik heb ook gewoon alle kleertjes gewassen met gewoon waspoeder. later bleek mijn zoontje toch allergisch te zijn (pukkeltjes, rode vlekken, jeuk) en nu was ik met neutral. en heeft hij nergens meer last van.
 
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb ook de kleertjes wel gewassen en gestreken. Alleen de hydrofiel luiers drogen zo lekker af als ze niet gestreken zijn (vind ik hoor) En wasverzachter ben ik zo langzamerhand gaan gebruiken. Succes. Groetjes Renate
 
Strijken is juist goed, door de hoge temperatuur van de strijkbout maak je de eventuele bacteriën dood. Dit vertelde de kraamzorg mij. Vooral de hydrofielluiers heb ik lekker op standje 3 gestreken, zo werden ze steriel.
 
het eerste half jaar heb ik alles met neutral gewassen, zonder verzachter inderdaad: je moet voorzichtig zijn met kleurstoffen enzo want dat werkt allergien in de hand.
 
Terug
Bovenaan