kleertjes

Ja ik moet nog eem tijdje maar probeer toch op tijd alles bij elkaar te verzamelen....maar wat ik echt heel lastig vind is het kopen van kleertjes. Want welke maten moet ik halen en hoeveel? Hier heb ik dus echt geen verstand van......

Help! Hebben jullie tips voor mij?
 
Ik zou er vooral niet teveel kopen, als je nog niet weet wat het wordt!

Wij hadden bij m'n dochter stuk of 5 'neutrale' setjes en dat was zat voor de kraamtijd; hebben toen al heel veel roze gekregen in maat 50/56, en dat is dan veel leuker om aan te trekken dan wit/creme/groen.

Als je het geslacht al weet, kan je natuurlijk wat gerichter shoppen, maar als je beeb een beetje flink ter wereld komt, heb je weer niet zo lang plezier van de kleinste maatjes.

Oftewel; het blijft lastig!
 
Hoi,
Wij wisten ook niet van te voren wat het ging worden. Alleen dat het waarschijnlijk een heel klein kindje ging worden.
Ik had dus 2 pakjes en rompertjes maat 44 gekocht en we hadden een aantal pakjes en rompertjes maat 50. Niet zo heel veel. Zodra de baby geboren was heb ik beide oma's op pad gestuurd om een paar kleertjes erbij te kopen. Dan heb je en de goede maat en leuk jongens of meisjes kleertjes. Mij is die wijze goed bevallen!
Dit keer hebben we natuurlijk nog veel kleertjes van mijn zoontje en mijn vriendin die heeft een dochter dus daar kan ik ook alvast wat kleertjes van lenen. Dan kan de kleine baby straks een leuk jongens of meisjes setje aan :)
Wel adviseer ik je om een lekkere wikkeldoek te kopen. Daar kan je ze mee vervoeren in de maxicosi vanuit het ziekenhuis en de eerste weken kan je ze er thuis lekker warm in houden.
Succes!
Liefs,
Mar
 
Het is een beetje moeilijk in te schatten wat je allemaal nodig hebt voor de kleine. In ieder geval een berg rompertjes, want die vliegen er door heen. Verder een aantal pakjes, stuk of 5, sokjes en mutsjes. Ik vond het zelf ook wel leuk om al wat kleertjes in de kast te hebben hangen, maar je krijgt natuurlijk ook veel van het bezoek dat komt. Verder heb ik de rompertjes gekocht in maat 50/56 en de pakjes in maat 56.
 
Meestal is maat 50/56 de 1e maat. Koop vooral niet te veel want ze groeien er echt zo weer uit. En dan heb je twee weken later alweer de volgende maat nodig. En bij een 1e kindje vinden mensen het leuk om kleertjes cadeau te geven. (ik kom nog steeds om in de mutsjes)

Ik vond boxpakjes erg prettig, zachte joggingbroekjes en longsleeves. Geen stugge spijkerbroekjes kopen hoor, dat gefriemel met die kleine beetjes is zelfs met een joggingbroekje al lastig. De eerste dagen zit er ook nog een stompje aan de navel. Een overslagrompertje is dan fijn. In februari is het ook nog koud, ik ga zo'n teddypak kopen voor de kleine. Die rits je er zo in.

Voor een nieuwbakken moeder zeg ik: Lang leve de HEMA! goedkoop en leuk ;) Als je weer een beetje mobiel bent en aan de wandel gaat is shoppen natuurlijk een goeie bezigheid!
 
Terug
Bovenaan