Kleiduifschieten

<p>Hallo allemaal,</p><p>Dit jaar is mij gevraagd het familieuitje te organiseren. Ik bedacht klimmen, kleiduifschieten en daarna uit eten. Op de familiedag ben ik 18,5 weken zwanger, dus kan ik niet klimmen met een normale klimgordel. Aangezien een aangepaste klimgordel duur is, heb ik besloten toe te kijken bij het klimmen.</p><p>Maar... Het kleiduifschieten leek mij geen gevaar, tot ik veel verschillende berichten las op internet (ivm het kruit, de terugslag en het geluid). Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met de vraag: kan kleiduifschieten wel of geen kwaad tijdens de zwangerschap? </p><p>Ik hoor het heel graag! </p>

Hoihoi,
Op websites van schietverenigingen wordt het afgeraden voor zwangere vrouwen. Dat is waarschijnlijk grotendeels om zichzelf in te dekken. Het geluid en rondvliegend kruit valt echt mee hoor en de terugslag ook. Je hebt dat geweer niet op je buik staan maar op je schouder ;) ik zou even zelf afwegen of je je er prettig bij voelt. 

Bedankt voor jullie antwoord! Het bedrijf kon me er verder bij helpen. 
Ik volg je advies Ongeduldje en zie het die dag zelf wel. Als het toch niet goed voelt, dan maar niet. 

Over kleiduifschieten weet ik niets. Maar klimmen heb ik met 17-18 weken nog wel met een normale gordel gedaan. Wel eenvoudige en korte routes. Dat ging nog prima ook met abseilen. De druk ligt toch in de rug/heupen en dat kon ik nog prima hebben. Er zat geen spanning op mijn buik. Als je valt is dat met onverwachte bewegingen/omstandigheden niet in te schatten. Doe vooral wat voor jezelf goed voelt. 

Huh, er werd mij sterk afgeraden om in een normale klimgordel te klimmen omdat dat op de buik drukt en je daar op leunt. Dat vertelden ze mij daar. Goed om te weten dat het eventueel wel gewoon kan! Bedankt Crazy voor je reactie. 

Terug
Bovenaan