Klein driftkikkertje

A

Anoniem

Guest
Onze lieve Eef is de laatste dagen echt driftig. Niet te zuinig gewoon.
Zodra hij iets niet mag, of als iets niet lukt, of als ik iets afpak dan zet hij het op een krijsen.
Als ik hem vast heb gaat hij zich helemaal overstrekken en houd ik hem bijna niet en als hij op de grond zit dan laat hij zich keihard achterover vallen.

Ik schrik er echt een beetje van.
Hebben wel meer kindjes dit en hoe reageren jullie dan?

Tot nu toe lijkt het het beste om het gewoon te negeren dan is het het snelst over maar soms krijg ik echt de neiging om keihard te schreeuwen dat hij ermee op moet houden en normaal moet doen.
Heb ik nog niet gedaan hoor, maar soms wordt ik er gek van.

Hier ook zo'n kleine driftkikker, vooral met verschonen en aankleden wordt ze zo boos dat ze stil moet liggen op dr rug dat ze het op een krijsen zet en wild gaat liggen doen... zodra ze dan weer staat is er niets aan de hand en lacht ze zelfs!!
Ook als ze aan het spelen is en we haar anti slipsokjes aan willen trekken wordt het een grote worstelwedstrijd!
Als ze aan tafel iets niet meer hoeft smijt ze het tegen de grond en zo kan ik nog wel even doorgaan het lijkt af en toe net een klein verwend nest als t niet gaat zoals mevrouw wilt...!
Wij blijven haar corrigeren op 'stout' gedrag maar ze zijn nog zo klein en ik weet zeker dat het allemaal weer goed komt en dit een fase is, ze is ons gewoon aan t testen en als ik dan dat ondeugende bekkie zie smelt ik alweer...!
Achterover gooien doet ze niet en dat zou ik ook niet fijn vinden als ze dat uit nijd zou doen maar ik kan je dus niet adviseren hoe ik hier op zou reageren...!

Groetjes L81

Hoi Issie,
Hier precies hetzelfde, maar dat is al heel lang en heb ik wel eens verteld, geloof ik.
Ook zij gooit zich achterover en ik ben er meestal wel op bedacht, maar niet altijd, dus heeft ze wel eens een bult op het hoofd.
Ik geef er niet veel reactie op, want ik denk dat het ook een manier van aandacht vragen is en negatieve aandacht is ook aandacht.
Alleen heeft ze de laatste tijd dat ze me bijt als ze boos is en daar corrigeer ik haar wel in, alleen komt dat toch niet over; ze is op dat moment zo boos dat dat haar manier van (af)reageren is, ze zal echt niet bedenken dat het niet mag van mama.
Maar goed, ik wil haar wel laten weten dat ik dat niet tolereer natuurlijk.
Wat ze ook doet sinds deze week is zich voorover op de grond gooien en dan met haar hoofd op haar handjes hard gaan liggen huilen.
Da's zo'n grappig gezicht; zo'n klein hummeltje van nog geen 70 cm lang die zich gedraagt als een verwende peuter! Ik moet er dan ook altijd erg om lachen.
Veel succes ermee in elk geval.
Sil

Hoi,

Ik merk ook dat Heather sneller driftig wordt. Als ik iets afpak, dan kan ze bijvoorbeeld echt nijdig worden. Had ze nooit! En dat overstrekken doet ze hier vooral als ze echt helemaal over de rooie is.

Volgens mij (maar ik ben natuurlijk geen kinderpsycholoog ) komt het ook omdat de wereld van mijn meisje steeds groter wordt. Ze gaat steeds nieuwe dingen doen en dat is hartstikke spannend allemaal en doodeng. Ik merk dat ze zich er steeds meer bewust van wordt dat ze nieuwe dingen kan.

Heel leuk allemaal, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we hier de hele dag maar een beetje alles doen zoals Heather het wil. Ik wil aan de ene kant best tegemoet komen aan haar wensen zodat ze zich veilig voelt, maar aan de andere kant ben ik Sinterklaas ook niet!
Dus hoe we er mee omgaan... Nou ja... uhhh, niet volgens een vooropgesteld pedagogisch verantwoord plan. Het is dus schipperen. En de ene dag kan ik er gewoon beter tegen dan de andere dag.

Groetjes, KT

ps, ik kan me ook wel voorstellen dat Efraim een beetje bang/boos is omdat papa en mama ziek zijn. Dreumesjes reageren over het algemeen niet zo heel goed op veranderingen in hun omgeving. Misschien dat hij daarom ook wat extra moeilijk doet?

Dat achterovergooien/klappen had Thomas ook maar is eigenlijk al weer over. Wel wordt er met speelgoed gesmeten als hij boos is. Tsja, hij vindt dus wel een manier om z'n emoties te uiten. Maar met speelgoed smijten vind ik minder erg als bijten of achteroverklappen; hopelijk stapt Efraim ook over op een "betere" manier van uiten.

groetjes Ida

Lieve mamma's,

Bedankt voor jullie reacties. Efraim is dus niet de enige die het heeft.
Het is echt iets van de laatste week. Hij werd eigenlijk nooit driftig, maar nu dus wel.
Wat KT zegt zou idd. ook best wel kunnen hoor.
Nu we ziek zijn gaat toch alles even anders dan anders.
Ach het zal wel een fase zijn.
Ik moet er soms ook wel om lachen hoor.

Als hij op de commode ligt mag hij altijd spelen met de badthermometer of, de borstel, etc.
Maar als we naar beneden of in bed gaan moet hij het aan mij geven.
Dus ik zeg dan netjes: geef maar aan mamma.
Nou, dan loopt zijn hoofd rood aan en vervolgens wordt het desbetreffende voorwerp naar me toe gesmeten. Hahaha...
Maar goed, hij luisterd wel...

Terug
Bovenaan