klein druk mannetje

onze kleine Xander is op 02-02-2008 geboren. En hij is een klein druk mannetje, er zit heel veel pit in. Hij is het liefst de hele dag wakker..., en wil dan echt niet slapen. Zodra ik hem in zijn bedje leg, krijst hij alles bij elkaar. In de box liggen wil hij ook niet. Het liefst ligt hij op zijn voedingskussen, en dan op de bank. Hij ligt dan om zich een te kijken. Hij kan soms krijsen om niks. Heeft iemand misschien tips, zodat de kleine man wat rustiger kan worden? alvast bedankt
 
Er is een hele goeie oplossing voor het niet slapen...inbakeren. In 2005 is mijn zoontje geboren en door een veel te snelle bevalling heeft hij een lastige start gehad. Niet lekker in z'n velletje etc. Het cb kwam met inbakerdoeken. Ik was in eerste instantie erg sceptisch omdat ik het erg zielig vond. De eerste keer heb ik ook alleen maar gehuild terwijl hij helemaal vastgebonden lag. Hij daarentegen werd meteen rustig. Hij voelde weer de geborgenheid uit de buik.
Ik waste de doeken heel weinig, dan ruikt ie helemaal naar je kindje.
Met een 3 maanden was hij rustig genoeg om gewoon te slapen.
Nu afgelopen december is mijn dochertje geboren. De bevalling was dit keer nog sneller (45 min) maar ze heeft geen last zoals Lars dat had. Wel is ze heel druk et armpjes en beentjes. Hele verhalen verteld ze daarmee. Dus ookmet haar zijn we na een week alweer met inbakeren begonnen. Wat een rust voor d'r. Ongelooflijk dat een kindje het zo heerlijk vindt. Wat ik vaak doe als ik d'r in d'r bedje leg dan blijf ik nog even op de verdieping. Lekker kletse in mezelf of met mn zoontje, de was opvouwen enz. Als ik dan weer kijk na   min is ze helemaal vertrokken.
Ik ben benieuwd of je zoontje ook zo goed op reageert.
Groeten Tessa
 
Tsjjjjjjjja, soms willen kinderen gewoon niet. Zo ook lukas, nu anderhalf. Rust en regelmaat, inbakeren niets hielp. Meneer wilde gewoon overal bij zijn. Gevolg: mama in de stress, want kinderen horen toch veel te slapen!

Wat heb ik me druk lopen maken zeg, maar nu anderhalf jaar verder kan ik rustig zeggen dat het gewoon de aard van het mannetje was/is

Hij is nog steeds erg druk, slaapt overdag niet veel maar vanaf 19.00 uur heb ik geen kind aan hem, hij wordt snachts nooit wakker!

Geen tips dus, maar wel een advies: Geduld!
 
Hoi

Onze Berend is een dagje eerder geboren dan Xander en heeft een beetje vergelijkbaar karakter. Ik heb inmiddels een volledig album met foto's van een zeer wakker rondkijkende zoon. Grote ogen en maar kijken, maar ook veel huilen. Bij ons helpt het inbakeren (www.inbakeren.nl) heel erg goed. Wat bij ons ook goed helpt is dat zijn bed ontdaan is van allerlei prikkels. Berend lukt het namelijk niet goed om zelf de overgang te maken van wakker naar slapen, we moeten hem daar echt bij helpen. Nu slaapt hij heel veel, maar is bij elke voeding (5 per dag) zo'n anderhalf uur zeer alert. Als wij hem niet in zijn bed leggen dan blijft hij  ook alert, maar we merken dat hij er toch wel moe van wordt.
 
Terug
Bovenaan