klein gaatje

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een rare vraag, maar ik hoor er heel erg weinig over.

Mijn zoontje van 9 maand heeft een hele kleine doorgang voor het plassen. het is nog kleiner als een spelde kop. (Hij plast wel goed hoor)
Maar zijn velletje kan niet na achter en als je dat wel doet (om ff schoon te spoelen) wordt het heel erg rood.
Heb nog een zoon die daar dus geen last van heeft en het wel goed schoon kan houden.

Zo nu dan de vraag:
Kan dit kwaad????
en wat kan ik er aan doen???

Groetjes Mirela
 
Toen mijn zoon voor de laatste keer naar het cb ging (toen hij bijna 4 was dus) raadde de arts daar ons aan om met hem naar de huisarts te gaan voor het zelfde als wat jij omschreef. De huisarts wist het ook niet en heeft ons doorverwezen. Daar zeiden ze (UMC) dat het met 4 jaar nog niet zo erg is. We kregen het advies mee om de voorhuid iedere avond even proberen iets naar achteren te trekken om het soepeler te maken. En we zijn nu 2 jaar verder en er is niets meer aan de hand.
Maar let wel, mijn zoon was 4 JAAR, gezien jouw zoontje nog maar 9 maanden is zou ik me er zeker nog niet druk om maken en er ook niet mee gaan lopen vogelen ofzo. Houd wel goed in de gaten dat het niet gaat ontsteken, en dat het plassen ook geen pijn doet, want dat zou heel vervelend voor je zoontje worden. Als het goed is houdt het cb het ook in de gaten.

Succes ermee!
Groetjes Esther
 
Wat ontzettend erg dat jou kennelijk door de kraamhulp of het cb nooit is verteld dat je de voorhuid van een baby nooit naar achteren mag trekken. Die voorhuid zit nog vast. Pas als je kind ouder wordt, en dat merk je vanzelf omdat jongetjes nou eenmaal met hun plasser spelen, komt die voorhuid los te liggen en dan pas mag je dat met water schoonmaken. Nu ben je dat dus aan het forceren en als je pech hebt, scheur je de voorhuid van je kind kapot. Niet meer doen dus, want je doet je kind pijn. Vandaar ook dat hij daarna zo rood wordt!!
 
tja zo zie je maar. Mijn huisarts heeft dus tegen mij gezegd dat zijn doorgang erg klein is. Ik weet ook dat je de voorhuid niet moet forseren en dat doe ik ook absoluut niet ik had voordat hij dat gezegt heeft het ook niet iets opgedrukt. Het woordje wordt heel erg rood heb ik niet goed omschreven zijn piemeltje is heel erg rood door de te kleine doorgang maar ik moet donderdag naar het cb en daar zullen ze me wel verder helpen.

Heb bij mijn eerste verhaal ook niet bijgezet dat hij al een blaasontsteking heeft gehad wat voor een baby van (toen was hij niet 6 mnd) niet normaal is.

Bedankt voor de reacties en ik zal er niet meer aankomen.
 
Terug
Bovenaan