Klein hoofd

20 weken ego en de hoofdje van de baby ik klein en veder is het goed maak me druk omdat de baby klein hoofdje hebt kunt u me uitleggen wat de oorzaak is ?

Hoi,
<p style="text-align: left;">daar hoeft geen oorzaak voor te zijn hoor. Mijn 2 kinderen hebben allebei een klein hoofd mijn dochtertje zit met haar hoofdje zelfs zo'n 3 lijnen onder het gemiddelde maar ze zijn beide kerngezond!</p>

Als het TE klein zou zijn of ze verdenken ergens iets dan doen ze meteen  vervolg onderzoek. Een wat kleinder hoofdje dan gemiddeld is niet erg (het moet er ook nog uit)

Bij mij hebben ze tijdens de 30 wekenecho gezegd dat de baby meer dan 2 weken achter liep op de groei. Met name het buikje (zat op 5%) maar ook hoofd en bovenbeen.

Tijdens de latere groeiecho's is dit helemaal bijgetrokken en alles zit nu op gemiddeld. Maar ik kan ook iemand waarbij het hoofd groter dan normaal is was bij de echo en dit zat ook gewoon in de familie.

Dus ik zou me er niet te druk over maken en als het hoofdje echt te klein is. Dit is vlgs mij onder 2,3%. Dan grijpen ze in

Terug
Bovenaan