klein kind op andere verdieping

Hoi, vinden jullie dat je een klein kindje (van 1 a 2 jaar oud) alleen op een verdieping kunt laten slapen? Wij hebben een zoontje van ruim 1 jaar en over een paar maanden krijgt hij een broertje of zusje. We hebben echter een huis met maar 2 slaapkamers op 1 verdieping. Het ziet er dus naar uit dat hij een verdiepinkje hoger moet gaan slapen als de nieuwe baby er is. Ik vind dat zelf nogal zielig lijken maar mijn man vindt het wel meevallen. Gewoon de babyfoon erbij en dan komt het wel goed, zegt hij.
Wat zouden voors en tegens kunnen zijn?
 
Wij zaten in hetzelfde schuitje. Binnenkort gaat de oudste ook naar boven, alleen. Probeer alleen de verhuizing ruim voor de komst van de baby te doen zodat hij niet het gevoel krijgt dat hij plaats moet maken voor de kleine. Ik ken je gevoel maar al te goed, het zal wel een soort van loslaatgevoel zijn, eerst in de buik, dan bij je op de kamer, daarna in zijn eigen kamer en dan helemaal alleen boven. Succes.
 
Wij zijn onlangs verhuisd naar een oud pand in Zeeland.
In principe was er maar 1 slaapkamer en 1 werkkamer.
De slaapkamer is op zolder, daar slaapt Eva. De werkkamer is nu onze slaapkamer en die is helemaal beneden.
Ik hoor ook een hoop gemopper om mij heen dat dit niet zou kunnen. Het is mij opgevallen dat degenen die commentaar leveren van dusdanige leeftijd zijn dat ik een generatiekloof met ze vorm.
Zielig is het niet, dat ze boven ligt, we hebben 3 rookmelders. Een Babyfoon met camera. En een dochter die prinsheerlijk slaapt. Wat wil je nog meer?
 
Bedankt voor de reacties! Overigens heeft het geen zin om zelf ook een verdieping hoger te gaan liggen; daar hebben we ook 2 kamers, dus dan houden we hetzelfde 'probleem'. Maar ik vermoed dat het inderdaad niet zozeer een probleem is als wel mijn eigen gevoel van loslaten...
 
Ik hoor wel soms van mensen dat ze dan maar zelf op zolder gaan slapen en de kinderen een verdieping lager. Dit voor het geval er brand uitbreekt: je hoeft dan alleen maar naar beneden om je kinderen uit bed te grissen, dat gaat sneller dan wanneer je eerst naar boven moet...

Had ik nooit zo bij stil gestaan, maar er zit wel wat in natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan