Klein leeftijdsverschil tussen 1e en 2de

Hi,

Ik heb een zoontje van 4 maanden en ben er sinds een paar dagen achter dat ik weer zwanger ben.. ze zullen straks dus een jaar in leeftijd verschillen. Het zal uiteraard heftig worden en ik ben ook compleet nog in shock omdat we met de 1e heel moeilijk en dmv traject zwanger zijn geworden.

Is er hier iemand die ook zo weinig leeftijdsverschil heeft tussen de kindjes en heeft misschien tips?

Liefs

Hoi gefeliciteerd.

Ik was ook 4 maanden toen ik zwanger was dit was ook bewust. Het reden was omdat ik wilde dat nummer 1-2 samen gingen opgroeien.

Mijn oudste zoon is nu 18 maanden oud en jongste 5 maanden. Mijn oudste zoon is een rustige kind huilt
Bijna nooit en heeft een vaste schema. Hij speelt
Ook heledag goed zelfstandig is ook heel
Open voor iedereen. Dit was ook het reden dat ik meteen een tweede wilde.

Na mijn tweede bevalling bleef mijn oudste een maand logeren bij mijn schoonouders. Ik moest nog even wennen vooral de nachtvoedingen. Na een maand kwam mijn zoon weer thuis en hij was in het begin yaloers maar dat ging na 2 maanden over. Nu begrijpt hij een beetje dat er een baby thuis is hij probeerd Zijn speen te geven slabbetjes luiers.

Hoe heb ik dit ervaren?

Ik vond het eerlijk gezegd heel erg meevallen. Ik had al ervaring van de oudste daarom wist ik hoe ik mijn jongste in een ritme kreeg. Ik gaf geen borstvoedinf vanwege weinig productie ik begon met flesvoeding met vaste tijden. Ik vind het heel fijn dat ze samen goed zijn.

In de ochtend tussen 07:00-07:30 pak ik eersr het jongste uit bed drinkt zijn flesje en spelen wij een beetje. Tussen 08:00-08:30 wordt mijn oudste wakker en is ook wakker tot 12:00-13:00 en dan slapen zij samen een middag dutje.

Tot nu toe ging alles goed, maar in de toekomst weet ik het natuurlijk niet.

Gefeliciteerd, kan mij voorstellen dat je er van geschrokken bent maar jij kan het! Een tweede kindje is altijd weer even de balans zoeken, of er nou 1,2,3 jaar tussen zit elke ouder hoor ik dat zeggen. Bij ons zit er 2 jaar tussen en soms denk ik dat minder leeftijdsverschil makkelijker was dan was er geen peuterpuberteit, soms denk ik dat meer leeftijdsverschil makkelijker was geweest dan was de peuter niet zo afhankelijk. Er is denk ik nooit een echte juiste timing☺️ 

Terug
Bovenaan