Klein leeftijdsverschil tussen 2 kinderen en een naam

Hoi! Ik ben zwanger van mijn 2e kindje. Mijn oudste zal 21 maanden schelen met mijn jongste. Wat is jullie ervaring met een klein leeftijdsverschil? Waar liep je tegenaan? Waar moet ik rekening mee houden?

Ik moet zeggen dat het niet gepland was, maar wel heel erg welkom! Ik maak me een beetje zorgen, omdat ik mijn oudste niet tekort wil doen natuurlijk en ze zal natuurlijk nog weinig begrijpen van een broertje. Aandacht verdelen al zo klein, vind ik best een beetje spannend.

Ook zijn we nog op zoek naar een naam! Ik vind namen zoals Menno of Jim erg mooi, maar deze kunnen we niet gebruiken. Voor de rest vind ik het vreselijke namen voor jongens over het algemeen haha en we komen er niet uit! Liefst max 2 lettergrepen. Tips zijn welkom!

Bedankt alvast!

Hoi hoi,

Ik heb ook 2 meiden vlak na elkaar (april '19 en nov '20). Was ook niet onze eerste gedachte maar door omstandigheden is het wel zo gelopen, en ik ben er alleen maar dankbaar voor! Onze 1e was een heel makkelijke baby en kind, heel rustig, wat het misschien ook wel makkelijker heeft gemaakt. Ik vond het tijdens de zwangerschap soms wel zwaar, maar je hebt dan toch al een kleintje rondlopen.. Ik had ook veel lichamelijke klachten (al vroeg in de zwangerschap veel harde buiken).
Wat echt een aanrader is, is om een dubbele kinderwagen aan te schaffen, zo kan je ze samen verplaatsen, dit vond ik absoluut geen miskoop! (wij hadden een Bugaboo,, 2e hands op internet zijn ze ook echt nog prima!)

Ze kunnen nog heel goed met hetzelfde speelgoed spelen (rond de tijd dat de baby een jaar is),, ik vond dit altijd heel erg leuk! Nu merk ik wel dat dit wat begint te verschillen, en dat ze ook heel goed kunnen ruzie maken over alles.. Maar ik geloof niet dat dit door het leeftijdsverschil komt, maar gewoon omdat het zussen zijn ;).

Ik zou zeggen geniet er vooral heel erg van!

Wij hebben ook een klein leeftijdsverschil, gepland. Ze zijn nu 2 en 4 en houden van dezelfde soort speelgoed en uitjes, en dat vind ik ideaal. Ik zou wel zoeken naar hulp als je nog aan het herstellen bent van de bevalling. En zoeken hoe je dingen samen kan doen. Bijvoorbeeld de baby voeden op de bank met je oudste ernaast met wat speelgoed, of je partner die een boek voorleest. Wij hadden trouwens geen duobuggy maar een meerijplank met zitje en stuurtje. Ze kunnen zich daar als snel mee redden.

Wat een naam betreft vind ik het lastig advies geven met alleen Menno en Jim als voorbeeld. Misschien gewoon namenlijsten doornemen?

Hier een leeftijdsverschil van twee jaar en drie maanden. Wat ik vooral prettig vond is dat mijn oudste nog een middagdutje deed.

Qua namen: Wij vonden jongensnamen ook erg lastig. Op den duur gingen we sporters bij langs. Zo is onze oudste vernoemd naar een nu voormalig formule 1-coureur.

Terug
Bovenaan