klein wonen met z'n 3en

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Ik heb even een vraagje. Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die erg klein wonen en zwanger zijn (of al een kind hebben natuurlijk).
Ik woon zelf met mijn vriend in een benedenwoning van 35m2 met een klein tuintje (zo'n 16m2). Wij hebben 1 slaapkamer die we met de baby gaan delen. We hebben een hoogslaper waar de baby onder komt te liggen. Het wordt een beetje passen en meten, maar ik heb er alle vertrouwen in dat wij het hier wel gaan redden met z'n drieen. We willen over 1 a 2 jaar wel gaan verhuizen, maar nu zit dat er gewoon echt nog niet in.
Zijn er meer meiden die net als ik klein wonen? Ik ben erg benieuwd.
Groetjes Judith

Hoi Judith,
Ook wij woonden erg klein, toen ik zwanger was van de eerste. Hoeveel vierkante meters, weet ik niet, maar we wonen in een recreatiewoning, dus dan kan je je wel een beetje een voorstelling maken.
Bij mijn eerste zwangerschap hebben we toen wel een stukje aan onze slaapkamer gebouwd, dat werd de babykamer.
Verder was het goed te doen hoor. Het ligt er maar net aan wat je gewend bent. Ik had zoiets, waar er 2 kunnen leven, kunnen er ook 3!
Toen werd ik zwanger van de tweede en moest er echt grondig verbouwd worden, want we kwamen een slaapkamer tekort. En de oudste werd 4 en had ook wel iets meer ruimte nodig. Dus nu is ons huisje een stuk groter en het past prima zo met z'n vieren. Alleen een derde zou niet meer passen...helaas..

Hai Judith,

Wij wonen ook nogal klein, namelijk in een appartement met een slaapkamer een minikeuken een woonkamer en een kleine badkamer en een tuin maar die delen we met de bewoners van de andere appartementen.. Wij gaan met een kamerscherm een stukje van de woonkamer afzetten en daar komt dan het bedje en een kleine commode te staan en tja zo moet het dan maar. We gaan wel verhuizen naar iets groters als de baby een jaar is, want als het kindje begint te lopen lijkt dit me toch echt te klein, maar voor het eerste jaar heeft zo'n kleintje niet zo veel ruimte nodig lijkt mij..

liefs pippig

uitgerekend 16 juli

Wij wonen niet klein maar ik kan me de dilemma's voorstellen. Maargoed ik ben het met de stelling eens dat er voor alles een oplossing is!! Een kind slaapt wel hoor!

lfs ing

Hoi Judith,

Wij wonen in een 2 kamerappartement van ongeveer 55 m2 en blijven nadat in mei onze dochter is geboren zeker nog een jaar hier wonen (ook omdat ik thuis blijf na de bevalling en anders de kosten per maand niet zijn op te brengen).
Wij zijn superblij dat we het zo kunnen doen, dus geen oppas of kinderopvang. Alleen zijn er mensen die het een soort veroordelen dat we hier blijven wonen. Dan denk ik bij mezelf hoeveel ruimte heeft zo'n ukkie dan nodig..... en hoe hebben onze opa en oma het gedaan op 25m2 met 2 kinderen....

Ach het is gewoon te doen, lekker knus!!

groetjes Mariska

Hoi Judith,
Wij wonen ook klein, in een appartement van 56 m2 en dan hebben we nog een labrador.Wel hebben we twee slaapkamers, maar ik vind het wel knus, lekker makkelijk met poetsen enzo toch!! haha.
En vooroordelen heeft toch iedereen, bij ons zeker met de hond maar daar moet je je echt niets van aantrekken zeker niet als je je er goed bij voelt.
Veel succes xx mariska 1981

Terug
Bovenaan