Klein!

Vanmorgen voor de GUO naar het ziekenhuis. Het kindje werd uitgebreid bekeken en gemeten.
Alles lijkt erop en eraan te zitten, prachtig om dat kleine mensje daarbinnen te zien!
De hoofdomtrek was prima en de lange benen van papa. De buikomtrek liep alleen 5 dgn achter... Dit zegt iets over grootte en gewicht. Het advies is ook om over 4 wkn weer een echo te laten maken om de groei te vervolgen.
Had eerder verwacht te horen dat de uk te groot was en niet te klein. Best een beetje overdonderd en bezorgd.
Heb de verloskundige gesproken en zij maakt zich geen zorgen. Tussen 20-22 wkn maken de kleintjes vaak een groeispurt, deze moet dus nog komen. Volgens haar zal ons ukje over 4 wkn prima op de lijn zitten.
Hmmm...

Hey meis!

Lekker he lange beentjes haha
Dat de baby beetje licht qua gewicht is maakt eigenlijk verder niet uit,
Maar ik snap niet dat de vk durft te zeggen dat de baby over 4 weken op normaal gewicht zou zitten..
Hoeveel kindjes worden er wel niet met een licht gewicht geboren?

Geniet lekker van je zwangerschap meis!

Ik snap dat je je bezorgd maakt, maar het klopt wel wat de vk zegt. Bij ons dochtertje maakten ze zich in het ziekenhuis druk over de lengte van de beentjes. Die waren namelijk tekort. Later sprak ik de vk en die maakte zich daar niet zo druk om en zei dat het wel goed zou komen. En ze had gelijk. Op een gegeven moment waren de beentjes op de goeie lengte. Ik zou me, als ik jou was daar niet te druk maken, want in het ziekenhuis zijn ze allemaal van de getalletjes en verder weten ze eigenlijk niet veel. Ik zou echt op je vk vertrouwen.
Geniet maar lekker van je zwangerschap.

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar gelukkig mag je over 4 weken al terug komen en dan hoop ik dat het gewicht weer op schema zit.
Probeer toch te genieten en je niet al teveel zorgen te maken.
Succes

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar maak me dus toch ook wat zorgen. Het is makkelijk gezegd, dat je dat niet hoeft te doen, maar toch doe je het.
Bij ons zegt de vk trouwens niet dat het de volgende keer allemaal goed zal zijn, ze was heel begripvol en mag zo vaak langs komen als ik wil als ik het niet vertrouw.
Gelukkig kan je snel weer een kijkje nemen en hopelijk vallen de getalletjes dan wel mee en kan je weer optimaal genieten!

Om het van de positieve kant te bekijken: over 4 weekjes mag je weer naar je kleintje kijken!
Ze houden de kleine goed in de gaten, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken: dat doen zij wel!
Succes en probeer zo veel mogelijk te genieten.

Wij hadden ook een kindje wat qua buikomvang achter liep. Op een gegeven moment zelfs een aantal weken. De navelstreng klopte prima en ik had beweging zat... hij werd geboren met een gewicht van 3010 gram. Echt een kleintje.
Vanaf dat moment is hij hard gaan groeien en is er niks meer over van het kleine mannetje...

het hoeft echt allemaal niks te betekenen hoor. Er is geen mens gemiddeld... gelukkig.

Terug
Bovenaan