kleine baby

Hoi meiden,

Ik had vanmorgen mijn controle bij de gyn en hij zei dat onze baby best wel klein was,ik ben nu 36 weken zwanger en de kleine weegt 2100 gr.
Dit is wel erg licht,ik moest meteen aan de ctg maar die was prima,nu moet ik over 5 dagen weer terugkomen en weer aan de ctg en groeiecho.
De gyn zegt dat ik me geen zorgen moet maken,maar dat doe je automatisch.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs Claudia

Hoi Claudia,

Wel vervelend zeg. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Maar onlangs is bij een nichtje van mijn man het kindje met een keizersnede gehaald met 37 weken. Het kindje woog 2140 gram, maar is helemaal gezond. Ze heeft maar even in de couveuse gelegen, maar moest wel in het ziekenhuis blijven tot ze 2500 gram  woog. Inmiddels zijn ze thuis en gaat alles gewoon lekker.

Het was trouwens een geplande keizersnede, omdat ze te weinig vruchtwater had. Verder geen ernstige dingen.

Groetjes,
Susan

hoi claudia
ik heb er wel ervaring mee ben nu zwanger van de tweede en net als de eerste is deze weer aan de kleine kant, hoe klein weet ik nog niet heb morgen middag weer een groeiecho.
mijn eerste kindje is 3 dagen te vroeg geboren en precies 5 pond.
mijn ervaring is dat het de laatste weken als je iets rustiger aan doet het nog wel gaat groeien.
heel veel succes maar probeer je niet te druk te maken.
groetjes mascha

Hoi Claudia,

Zelf geen ervaring mee, mijn eerste was 3100 gram, maar een vriendinnetje van mij heeft ook een wat licht baby gekregen. Ze is met ruim 4 weken bevallen, en toen was haar zoon 2600 gram. Tot aan de 35-36 weken zei haar VK ook steeds dat het een heeeel kleintje zou worden. Nou is 2600 gram niet echt zwaar, maar hij deed (en doet) het vanaf dag 1 prima hoor! Mijn man komt vanwege zijn werk veel in ziekenhuizen, op neonatoligie afdelingen, en die kwam thuis met het verhaal dat eigenlijk alle kindjes (behalve met zware aangeboren afwijkingen uiteraard) vanaf zo'n 1250-1500 gram prima gezond in leven te houden zijn. (had hem ff navraag laten doen). Dus maak je vooral geen zorgen!!!! En inderdaad, vaak groei je de laatste weken, als je eenmaal 'rust' hebt, nog vrij veel.
groetjes, Claudia

Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet dinsdag weer terug en dan laat ik het jullie wel weten.
Geniet lekker van de resterende weekjes,voor je het weet is de kleine geboren.

Liefs Claudia

Terug
Bovenaan