Kleine bloeding na inwendige onderzoek nu geen zwangerschapssymptomen

<p>Hoi. </p><p>Ik ben nu 13 weken zwanger.</p><p>Heb donderdag een screening gehad dit zag er goed uit. </p><p>Daarna hebben ze inwendig de cervix opgemeten. </p><p>Vrijdag had ik in mijn afscheiding wat bloed dit duurde tot zaterdag. </p><p>Vrijdag nacht voelde ik me slecht koud enzo. </p><p> </p><p>Maar nu lijken ineens al mijn zwangerschapssymptomen weg te zijn. </p><p>-borsten niet meer gespannen</p><p>-geen afscheiding meer</p><p>-kleinere tepels.</p><p>Nu begin ik me zorgen te maken of het toch niet mis is. </p><p>Donderdag zagen de baby's er nog goed uit. </p><p>Morgen bel ik zo wie zo de verloskundige. </p><p>Alvast bedankt ? </p>

Symptomen kunnen net zo snel verdwijnen als dat ze gekomen zijn. Dat zegt niets. Bloed kan zijn doordat er met het inwendige onderzoek iets geraakt is. Je bent nu veel beter doorbloed. Ik denk niet dat er iets is om je zorgen over te maken.

Een bloeding is altijd erg schrikken, maar inderdaad, het is allemaal beter doorbloed. Zeker bij een inwendig onderzoek kan er een adertje geraakt worden. Zelf had ik het de dag na de eerste echo, die was ook inwendig. Heb je net een goede echo gehad, krijg je dat. Ook daarna nog regelmatig licht bloedverlies gehad. Nu een prachtige zoon in m'n armen.
Vooral heftig bloedverlies met stolsels en buikkrampen zijn dingen om je zorgen over te maken. Maar je kunt altijd de verloskundige bellen, daar zijn ze voor. Ook als je misschien denkt dat je je aanstelt - dat doe je niet;) 

Eens met bovenstaande reacties over het bloeden. Waarschijnlijk niks aan de hand, ik heb het ook wel eens na gemeenschap omdat er dan ergens een adertje geraakt is. En wat betreft de symptomen: je zegt dat je nu 13 weken bent. Dat is net de overgangsweek naar het 2e trimester. Heel veel vrouwen hebben dan ineens minder symptomen, omdat je lichaam dan meer gewend is aan de hormonen in je lijf. Je zult zien dat over een paar dagen weer wat (andere) symptomen terug komen. Ik had het ook met 13 weken, bij beide zwangerschappen. 

Ik herken die overgang ook dat de symptomen ineens weg zijn. Over het algeem is het tweede semester eentje waarin je wat meer kan genieten van zwangerschap. Minder last van kwaaltjes, mensen beginnen te zien dat je zwanger bent, maar je buik is nog niet zo dik dat die je begint te hinderen.
Geniet ervan, binnenkort komen er een reeks andere vervelende en pijnlijke symptomen aan.
Ik zou wel sowieso contact opnemen met je VK, mss dat je mag langsgaan voor een extra controle? Ik meen ook te verstaan dat je een tweeling verwacht? 

Ik heb vandaag contact gehad met vk ze zei ook waarschijnlijk door de echo. 
Is idd een tweeling, voelt vanaf het begin al anders dan bij mijn eerste. 
Van de week nog even luisteren. 

Bedankt allemaal 

Terug
Bovenaan