Kleine bloedingen

Hoi!

Ik ben vorige week ongesteld geweest. Een menstruatie van 6 dagen. Nu ben ik op dag 10 van mijn cyclus en hou ik kleine bloedingen houden. Denk aan genoeg voor een inleg kruisje. Normaal heb ik nog wel eens bruine afscheiding maar dit heb ik nooit gehad. Wat kan ik het beste doen.

Beste Noek23, ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waar dit vandaan komt. Ik heb daarbij nog wat vragen voor jou; je geeft aan dat het wel vaker voorkomt dat je na je menstruatie nog bruine afscheiding hebt, in wat voor mate is dat en hoeveel dagen? en zaten daar eerder ook wel eens ook bloedingen tussen die je nu hebt? Heb je daarnaast een beetje een regelmatige cyclus of juist niet? Ik ben geen arts of zorgprofessional, dus ik vind het lastig om hier over te kunnen oordelen.

Ik heb even op thuisarts gekeken en daar wordt wel specifiek benoemd dat je er iets mee moet doen wanneer het vaker voorkomt dat je bloed verliest tussen je twee menstruaties door, dus als dit de eerste keer is, zou ik voor nu me nog geen zorgen maken echter ben ik geen arts. Je kunt het altijd even met de assistent van je huisarts bespreken, die kan dan inschatten of je een afspraak moet maken met de huisarts en vanaf welk moment dat het handigst is. Zelf zou ik goed bijhouden wanneer, hoeveel en in wat voor regelmaat het bloeden is, zo heb je goed veel informatie voor de huisarts indien dat nodig is. Ik hoop je hier iets mee geholpen te hebben. Als je nog verdere vragen hebt, of je zit ergens mee, we zijn er hier voor je!

Terug
Bovenaan