kleine buik?!

hey hallo,

het is ook nooit goed natuurlijk maar bij mijn vorige twee zwangerschappen had ik een enorme buik. nu heb ik zo'n klein buikje dat mensen maar blijven zeggen: kleine buik nog zeg en is het wel goed? ik hoopte dat deze keer ik niet zo veel zou aankomen en dat het een wat kleiner kindje zou zijn. de vorige waren 7 pond, ook mooi maar ietsje kleiner kan geen kwaad. ik ben nu zelf 5,5 kg aangekomen in die bijna 31 weken en tja, ik heb wat ik wilde een kleinere buik, ze ligt nog dwars en gaat nog alle kanten op dus ze heeft ook nog eens voldoende ruimte. jullie voelen hem al aankomen......ik ben bezorgd of ze niet te klein is!! pas over twee weken weer naar de VK.

groetjes

Ik zou me daar maar niet al te druk om maken, als de verloskundige tot nu toe niets gezegd heeft over dat de groei niet goed zou zijn, zal er ook niks aan de hand zijn hoor.
Maak je je nou echt zorgen en lig je er wakker van, gewoon bellen en zeggen dat t je zorgen baart.
Ik ben nu 31+5 en ik was een redelijk afgetraind vrouwtje (met kont, wat wil je, half arubaans:)) ik ben tot nu toe 11 kilo aangekomen en mensen zeggen tegen mij ook continu dat mn buik zo klein is, terwijl de VK laartst zei dat mn mannetje flink groeit.
Laat andere mensen lekker l**len!
Liefs Gwen

IIk ben nu 32 w5d en ik krijg ook steeds de vraag of ik zwanger ben van een dwerg! Op mn zwangerschapsgym waren alle anderen van 8-18 april (ik 14 maart) en hadden een dikkere buik dan ik (ook eerste kindjes!)...
toch zit er al 12 kilo aan (65 ipv 53) en de baby is niet groot maar binnen de marges duszz.....
(had wel weinig vruchtwater, misschien scheelt dat ruimte)
dus zolang de Vk of je echo niet aan de bel trekken inderdaad niks van aantrekken!
xMarij

Hier heel verschillende reacties. Ene zegt: zow wat een buik he, en de ander zeg: bescheiden buikje hoor.
Gister VK die zei, nou zo is het prima hoor. Zo groot hoeft het ook niet te zijn.
En gister zei mijn oom dat ik ook maar een bescheiden buik had. Hij heeft 2 collega's die rond dezelfde tijd als mij zijn uitgerekend en die hadden beide een veel dikkere buik.
En als ik mezelf vergelijk met foto's op hyves, dan heb ik inderdaad ook niet echt een mega buik.
Als je je heel erg zorgen moet je gewoon je VK bellen.

de verloskundige zei tegen mij dat ik ook een kleine buik had. Op de echo blijkt dat het gewoon een klein kind is maar wel binnen de normalen. Dus niks om me zorgen over te maken.
Als je het niet vertouwd altijd bellen, dan kunnen ze je misschien gerust stellen.

Ik kom hier even van het februari forum spieken.
Jouw verhaal komt me bekend voor.
Met de eerste 2 joekels van buiken gehad en ik hoopte ook op een bescheidener buikje. Maar toen dat ook zo was maakte ook ik me zorgen.
De kleine heeft even iets achter gelopen qua groei, maar dat was binnen de normale limieten. Nu ik wat meer rust moet nemen (hoge bloeddruk en veel bekkenklachten) heeft meneer de groei lekker ingehaald, maar heb ik nog steeds voor mijn doen een bescheiden buik. Bij mij is de hoeveelheid vruchtwater wat het verschil maakt. Bij de eerste 2 had ik een zee aan vruchtwater en nu een normale hoeveelheid. Maak me nu dus geen zorgen meer, en die buik zit uiteindelijk toch wel weer in weg ;-)

Maar als je je echt zorgen maakt, gewoon je VK bellen hoor! Je zorgen maken is ook niet goed.

Groetjes Suus (35w2d)

Ik was vandaag op controle bij de gyn en ook mijn buik was eigenlijk wat te klein (maar had ik eigenlijk bij de vorige 2 ook). Onze hummel is opgemeten en is eigenlijk een heel gemiddeld groeiend kindje. Dus een kleine buik betekend lang niet altijd reden tot zorg.
Nienke

Hi,

Een kleine buik is geen reden tot zorg (tenminste, in de meeste gevallen niet). Ik heb ook een erg kleine buik. Bij mij op de yoga zitten dames die 4 weken later uitgeteld zijn en een vele grotere buik hebben. Mij is verteld dat de een nu eenmaal meer naar buiten groeit en de ander naar binnen.

Ook is een grote of kleine buik geen garantie voor een groot of klein kindje. Bij de eerste had ik ook een kleine buik en ja het was wel een klein kindje: 2810 gram en 48 cm, maar het werd dan ook met 37 weken geboren.
Ik denk dat deze ook niet zo heel groot gaat worden, ze ligt aan de onderlijn van gemiddelden. Maar niks om zorgen over te hebben.

Het wordt pas een zorg als er niet genoeg vruchtwater zou zijn, maar dat hebben de vk en gyn gauw genoeg door.

Ik zou me niet te veel zorgen maken. En die aangekomen kilo's: bij de eerste kwam ik 5kg aan, bij deze ben ik nu 4,5 kg onderweg (ben bijna 36 weken). Dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bekijk het positief: dan hoef je al die kilos er ook niet af zien te krijgen.

Gr. Tamara
(februai forum)

Terug
Bovenaan