Kleine dijker

<p>Goedemorgen,</p><p>Ik ben toch eens benieuwd of ik nu denk dat onze uk een kleine dijker (eet veel) is of dat dit maar zo lijkt.. Zijn schema, een dreumes van 16 maanden;</p><p>6:00 opstaan en bv </p><p>7:30 1 boterham met een kop thee</p><p>9:30 Fruit, vaak wel 3 tot 4 stuks. Als hij dan nog honger heeft krijgt hij een cracker. Met een kop thee</p><p>12:00 2 boterhammen met beleg en een rauwkorst stuk na (paprika, komkommer etc.) met een kop volle melk</p><p>12:30 Slapen tot pakweg 15:30 </p><p>Dan bv, vaak dus rond 15:30. </p><p>Rond 17:00 een koekje of doosje gedroogde abrikozen of iets in die richting. </p><p>18:30 Avondeten, gekookte pot. Er gaan toch wel ruim 2 opscheplepels aardappels/pasta en ruim 2 opscheplepels groenten in, met een brokje vlees/vis of vega. Als toetje vaak een bakje Nestle kwark, of een schaaltje yoghurt met fruit. <br />In geval van een potje, sporadisch, eet hij een volledig potje van 15+maanden leeg. <br />Bij het avondeten drinkt hij graag water.</p><p>Over de gehele dag staat zijn waterfles binnen bereik, zo'n fles van 300 ml, naast alles wat hij drinkt bieden we hem bij het eten altijd water aan. Maar de fles gaat toch ook wel zo'n 2 keer per dag leeg. </p><p>Momenteel is hij volop in ontwikkeling, hij gaat zelfstandig lopen, leert meer woorden en is lekker koppig aan het doen. De afgelopen nachten komt hij dan ook vaak rond 3:00 voor nog wat eten. Nu zeggen ze 'geef hem overdag meer'. Maar als hij niet meer hoeft, krijg ik er echt niets meer in. En als hij nog niet verzadigd is, weet hij dit erg goed kenbaar te maken.. </p><p>Vooral van het fruit, de lunch en avondeten maken we een gezamenlijk rustig moment, de rest eet hij toch wel uit het vuistje. </p><p>Ik ben erg benieuwd! </p>
 
Dit noem ik zeker een gevalletje kleine dijker, haha. Het lijkt een beetje op het schema van mijn zoontje destijds, behalve de borstvoeding en de nachtvoeding. Hij at 3 a 4 boterhammen tussen de middag, maar een stuk fruit in de ochtend minder. 
Hij is nu 5 en echt een super slank mannetje. Eet inmiddels ook iets minder (op school is minder tijd). 
Mijn dochtertje is net 2 en zij groeit van de lucht zeg ik weleens. Ze lust vrij veel, maar zit sneller vol. 
Qua bouw zitten ze ongeveer hetzelfde. 
Nachtvoeding op die leeftijd heeft naar mijn ervaring weinig met honger te maken, meer met gewenning. Een slokje water of een knuffel volstaat vaak ook. 
 
Mijn zoontje is 16 maanden en eet
2 sneeen brood en een beker melk
Tussendoor een appel of banaan
Lunch 2 sneeen brood
Tussendoor rozijnen een stuk fruit en een koekje (niet tegelijk)
Avond een bord eten geen idee hoeveel schep gewoon wat op.
Kwark toetje of knijpfruit.
Hij dringt tussen door water en moet zeggen hou niet bij hoeveel. Vul gewoon de fles steeds. 
Kind is super beweeglijk. Klimt rent en kruipt de hele tijd. Zit geen moment stil. Hij zal het wel nodig hebben ?
 
 
Ik heb hier ook een kleine dijker! Altijd veel gegeten en eet nog veel! Ik probeer hem zo gezond mogelijk te laten eten, want ik maak me soms best zorgen over zijn hoeveelheden, dus het is heel herkenbaar hoor! Die van mij is nu 21 maanden, 87 cm en 13,2 kg. Zwaar, maar gelukkig ook niet klein ofzo. Groeit als kool. Hij is zeer zeer actief, de hele dag door rennen, lopen, springen en klauteren. Hij zal het wel nodig hebben. Met 15 maanden kreeg hij zelfs nog een nachtfles. Niets anders hielp, krijsen van de honger. Opeens was dat met 18 maanden van de ene op de andere dag over?.
ontbijt: boterham met pindakaas en sojamelk (koemelkallergie) soms nog een beschuitje.
tussendoor: een stuk fruit of knijpfruit en water
lunch: 2 boterhammen met wisselend beleg. Sojamelk. Soms een stuk fruit. 
tussendoor: wisselend. Cracker, koekje, rijstwafel, doosje rozijnen, tomaatjes, komkommer
avond: vol bord eten volwassene portie bijna ?. Sojayoghurt toe. 
 
Terug
Bovenaan