Kleine dreumes, wie nog meer??

A

Anoniem

Guest
Onze dochter is bijna 17 maanden en heeft een groeiachterstand. Haar lengte ligt 3 cm onder de onderste lijn.

Ze was bij de geboorte 3240 gram en 50 cm, en is in de eerste paar maanden gestaag gegroeid. In aug was ze 66 cm en dit was ze in februari nog steeds. Eind april was ze 69 cm.

Het CB vond haar altijd erg klein, maar volgens de arts zou ze wel gaan groeien wanneer ze kon lopen, mogelijk dat haar voedingstoffen direct werden omgezet omdat ze zo energiek is. Maar bij de laatste afspraak was toch wel duidelijk te merken dat er zorgen waren. Dus vandaar naar het WKZ voor een onderzoek.

We waren er om kwart voor 10 en waren pas om kwart voor 3 klaar. (foto's/handfoto/bloedonderzoek/alg.onderzoek) wat een dag.. wat een dag. Maar ze deed het erg goed, gezellig lachen de hele dag (gelukkig).

Sinds ze vast voedsel eet, stopte haar groei, gelukkig is ze vanaf feb weer langzaam aan gaan groeien, ze hebben haar getest op glutenallergie en gaan een genetisch onderzoek doen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met kleine dreumessen/kinderen en wat er uit onderzoeken is gekomen, of dat ze niet worden onderzocht.

Fleur is van 04.01.2007 en is nu 69 cm, verder ontwikkeld ze prima en zijn de verhouden ook zoals het hoort.

Ik hoor het graag, want ondanks dat ik zeg van niet, maak ik me stiekem toch een beetje zorgen

Liefs de mama van fleur en niels

hai, hier ook een klein dreumesje.
Mijn dochter is van begin feb 2007, dus nu bijna 16 maanden.
Ze was bij geboorte 3500 gram en 50 cm, gemiddeld dus. De eerste maand groeide ze ook gemiddeld, daarna zakte ze af naar de onderste lijn van het cb.
Bij de BMR-prik (14,5 mnd) woog ze 7,6 kg en was 70 cm.
Hier zijn verhouding en gewicht ook keurig in orde dus, alleen erg klein.

Verder is ze superactief, loopt ze sinds ze 13 mnd is los. Ze eet heel goed, zeker sinds ze 1 jaar is en geheel met de pot mee mag eten.
Hier heeft het cb nooit wat gezegd, en ze maken zich ook niet ongerust, omdat er niets is dat wijst op allergien / ontwikkelingsachterstanden.
En zelf maak ik me ook niet ongerust over haar lengte/gewicht. Alhoewel ik haar wel zoveel mogelijk probeer te laten eten (gezond dan).
Het advies van het cb was de laatste keer dan ook vooral de opvolgmelk te blijven geven, verder wisten zij het ook niet.

Terug
Bovenaan