kleine eter (fles drinker) wie herkent dit?

Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk steeds bezig met de vraag of mijn dochtertje
van 5 maanden wel genoeg vocht binnen krijgt.
Bij het laatste Cb bezoek bij 4 1/2 mnd woog ze 5155 gr en was 58 cm.
We waren overgestapt op 4 flessen van 200ml. Deze dronk ze allemaal zo als leeg.
Nu al weer een paar dagen heeft ze geen honger lijkt wel.
We zitten nu weer op 5 flessen van 200, zodat ze naar behoefte kan drinken.
Echter kom ik nu maar op 650-700ml per dag. Meer wil ze echt niet drinken.

Ik vraag me af of ik misschien weer beter naar 4 kan gaan in de hoop dat ze ze dan wel leeg drinkt. Maar wanneer ik haar bv vanavond niet meer de fles van 23 uur aanbied,
zou dat betekenen dat ze vandaag maar 640ml  heeft gedronken.

Je zou denken als ze honger heeft komt ze vannacht nog wel een keer,
maar ze slaapt dan rustig door tot 's ochtends 8 uur en drinkt dan ook maar 140
van haar eerste fles.

Jeetje mina wat een verhaal zeg, maar moest het toch even kwijt.
Is er iemand die hetzelfde meemaakt of met tips.
Alles is welkom!

Oh ja ze is eigenlijk altijd vrolijk en alert dus eigenlijk geen rede tot zorgen, maar toch?!

Groetjes,
mama2004

Hoi,

Ik herken dit een beetje. ok ik maak me zorgen of mijn dochter genoeg vocht binnen krijgt.

Ze is nu 9 maanden.
S ochtends krijgt ze borstvoeding, en wat fruit.
om 11.00 210ml pap, dit eet ze op
om 15.00 een halve boterham plus 150 dunne pap, hier laat ze vaak wel wat van staan.
bij het avondeten 100 ml. yoghurt, dat eet ze op.

Meer vocht krijg ik er niet in. De fles heeft ze altijd geweigerd. Tuitbekers vindt ze ook niks. We laten haar nu uit een gewone beker kleine slokjes drinken, maar hier heeft ze snel genoeg van. Dan lepelen we de rest van het vocht naar binnen maar ze is door alles om haar heen afgeleid, of ze draait gewoon haar hoofd weg ten teken dat ze niet meer hoeft.

Op het CB   vertelden ze mij dat ze harde ontlastig krijgen als ze te weinig vocht binnenkrijgen. Dat heeft ze niet, ze is vrolijk en slaapt de nachten door, dus ik neem aan dat ze genoeg binnenkrijgt, maar ik herken je zorgen.

Ach, die babies zullen het zelf we het beste weten.

hoi

Mijn dochtertje heeft ook zon periode gehad in het begin toen bleek dat ze nutrilon niet meer lekker vond en heb toen friso gegeven en dat ging heel lang goed tot ze dr middag fles niet meer dronk bij 4,5 maand en ik ben toen begonnen met fruit en groente.Dan deed ik een half potje fruit en evt nog een beetje melk daarna of ervoor dat weet ik niet meer precies en om half 5 groente en half 7 melk en dan de laatste ook nog melk en sochtends de flessen natuurlijk.Ik zou je niet zoveel zorgen maken hoor,ik deed dat ook wel ,ik was bang dat ze niet genoeg kreeg en zo maar op het cb zeiden ze ook zolang ze nog groeien is het goed en wat uw kindje binnen krijgt is nog best wel veel hoor.succes ermee groetjes wendy

hoi moep

Misschien nog een tip voor jou.Mijn dochter wilde ook nooit uit een tuitbeker drinken en ook niet goed uit een flesje met speen,toen heb ik een tuitbeker met zachte tuit(zelfde spul als speen )geprobeerd en daar ging ze gelijk beter uit drinken en hij lekt niet.heb wel de gaatjes iets groter gemaakt zodat ze er niet te hard aan moet zuigen en dit gaat perfect en vriendin van mij net zo en die zweert er ook bij.het is een beker van nuby zowel met greepjes en zonder te verkrijgen bij oa kruidvat,ze drinkt nu veel beter.

Wendolientje,

Is dat die rietjesbeker van Nuby of nog een andere? Nuby heb ik nog niet geprobeerd.
Nu gebruik ik een beker van Tommee Tippee, die heeft ook een zachte tuit en daar moet ze op kauwenen dan gaat hij open, i.p.v. zuigen.
Moet ze ook zuigen aan die Nuby beker?

Bedankt voor de tip in ieder geval!

quote: Moep reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-03-2007 19:26:49'));

Wendolientje,

Is dat die rietjesbeker van Nuby of nog een andere? Nuby heb ik nog niet geprobeerd.
Nu gebruik ik een beker van Tommee Tippee, die heeft ook een zachte tuit en daar moet ze op kauwenen dan gaat hij open, i.p.v. zuigen.
Moet ze ook zuigen aan die Nuby beker?

Bedankt voor de tip in ieder geval!

hoi moep

Nee het is niet met een rietje ,het is gewoon een zachte tuit en als ze daar ook een beetje op bijten dan kunnen ze drinken,niet zoveel zuigen hoor omdat ik de gaatjes wat groter heb gemaakt.anders moet je gewoon eens kijken en vergelijken misschien zijn het wel dezelfde>dat merk van u ken ik niet dus .groetjes wendy p.s ik zou dan wel de beker nemen zonder handgreepjes die anderen zijn al voorgevormd naar de handjes van kindjes zodat ze die beter vast kunnen houden,

Terug
Bovenaan