Kleine hersenen te klein 20 weken echo

<p>Dag dames,</p><p>Gister heb ik de 20 weken echo gehad. Alles zag er hartstikke goed uit, totdat ze de kleine hersenen ging meten... De meting van de kleine hersenen kwam uit op een week kleiner dan het zou moeten zijn. Omdat hij niet helemaal goed lag voor een juiste meting, moesten wij vandaag terugkomen voor nog een echo. Dit keer lag hij wel goed, maar de kleine hersenen zijn inderdaad een week kleiner dan het zou moeten zijn. </p><p>Het gekke is dat zij voor de rest totaal géén afwijkingen kan constateren. Alles ziet er goed uit. Ook de grootte van het schedel, omvang buikje & bot in bovenbeen zijn redelijk goed, wel is het kindje wat kleiner maar niet dat buiten de normen zou vallen.</p><p>Nu gaat ze ons doorverwijzen voor een GUO. Maar ze kan pas maandag bellen voor een afspraak.</p><p>Wij zitten sowieso een heel weekend in onzekerheid en daar komt bij kijken dat oud&nieuw er ook nog tussen zit.</p><p>Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt of kent iemand die dit heeft meegemaakt of wie kan ons meer duidelijkheid geven wat de gevolgen kunnen zijn van te kleine kleine hersenen en of dit nog kan bijstellen in de loop van de zwangerschap? </p>
 
De echoscopiste had dit trouwens nog nooit meegemaakt, dat alleen de kleine hersenen kleiner zijn en voor de rest NUL afwijkingen.Zij kon ons dus ook niet verder informeren hoe of wat. ?
 
Jeetje wat ontzettend naar. Ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Ik heb pas ook een guo gehad omdat het hoofdje te groot leek. Het is nog steeds aan de grote kant maar in het ziekenhuis meten ze nauwkeuriger dan de verloskundige. Vaak doen ze in het ziekenhuis meerdere metingen en pakken ze daar een gemiddelde van. Vaak valt het dan wel binnen de curve. Als het niet in orde zou zijn had er veel meer te zien moeten zijn. Ook kan het dat je eitje wat later bevrucht is. Heel veel sterkte en veel liefs. 
 
Ik ken je gevoel, wij hadden vorige weel vrijdag 20 weken echo en daarbij was alles in orde alleen de beentjes zijn aan de korte kant en worden ook doorgestuurd naar guo alleen kunnen wij pas 8 januaro terecht. Zelf zei de verloskundige dat ze zeker weet dat alles goed is maar dat dit voor hun een protocol is,maar toch vind ik het echt doodeng. Hoop dat je snel terecht kan en snel duidelijkheid hebt
 
Goedemiddag, Zojuist heb ik hetzelfde bericht gekregen maar bij de 30 weken echo. Ik vroeg me af hoe het bij jullie verder is afgelopen?
 
Groetjes,
 
Walaa
 
Terug
Bovenaan