kleine kadootjes

hallo allemaal,

wij hebben een aantal kado ideeen op een internet-verlanglijstje gezet  zodat we de kraamvisite kunnen doorgeven wat we graag willen hebben  als de mensen daarom vragen  dan verwijzen wij hun naar die site, erg handig lijkt ons.
Alleen, als ik nu de lijst eens goed bekijk valt wel op dat we behoorlijk wat 'duurdere' kado's vragen, alle babyspullen zijn ook best wel duur. Maar ik wil er ook wat kleinere kadootjes tussen zetten zodat het voor iedere portemonnee leuk blijft om iets te geven. Veel verder dan slabbetjes,  babyboekjes en rompertjes kom ik echter niet. Ik heb echt een gebrek aan inspiratie op het moment, kunnen jullie mij nog wat ideetjes meegeven wat echte leuk is om te vragen maar vooral ook leuk en handig om te krijgen???
Alvast bedankt!
Liefs, Amber

Vingerverf!

Wij hebben met vingerverf voetafdrukjes gemaakt van onze dochter toen ze 3 weken oud was. Dit is echt super leuk geworden en we hebben de opa's en oma's ook een afdrukje gegeven.

Je moet er van houden maar wij hebben bewust veel mere niet-materiele dingen gevraagd, niet uit principe maar omdat we al zoveel tweedehands hadden gekregen. Dingen die er bij ons op stonden:
- maaltijd voor papa en mama (en mensen mochten zelf natuurlijk ook blijven eten, als ze in onze keuken wilde koken, maar de meeste hadden eigen gemaakt diepvries bij zich)
- iets leuks gaan doen met de oudste
- de honden mee naar het bos
- middagje helpen in de tuin
- lekker badspul voor mama om bij te komen
- tijdschrift voor papa of mama om even bij te tanken

Veel mensen reageerde in eerste instantie vreemd maar vonden het toen toch wel heel leuk en gaven dan soms erbij nog een slabbetje ofzo. Wij hebben echt benadrukt dat we bezoek gezelligvonden maar hulp een groter kado dan iets in een papiertje

vind het idee van mijn voorgangster wel erg leuk!

Maar als je toch kleine tastbare dingen zoekt/wilt...

- 'gips'setje voor een hand/voetafdruk (bij een pasgebore past allebei nog wel in 1 blikje). Dit zou je eventueel 2x kunnen vragen, zodat je bijv. met de 1e verjaardag nog eentje kan maken en zo mooi het verschil kan zien.
- boekjes (nijntje boekjes bijv zijn niet zo duur) zijn altijd leuk om te krijgen, later om voor te lezen en met een persoonlijke tekst voorin van de gever een leuk cadeau, ook voor de kleine later om terug te lezen.
- shirtjes zijn niet al te duur, vraag eventueel een specifieke maat met seizoen erbij! Meeste mensen komen met 62 of 68 aanzetten.
- erg op de groei, maar een stel eerste laarsjes (lieefffff in maatje 20 ofzo hihi)
- zwembroekje/zwembakje
- zwemring (zo eentje waar het kindje in zit/hangt)

Verder kan ik zo snel niets verzinnen :)

groetjes,
Marije

Hallo Amber.

Hier nog een aantal ideeen, leuke gekleurde hydrofyle luiers bij de hema, leuk om het bedje mee op te maken. De hema heeft altijd leuk babyspul dus een hema-pas is ook leuk. Leuke kinder-cd. Nachtlampje. Ik maak vaak zelf een pakket met een driehoekje doek, overtrek voor het aankleedkussen, kruikenzak spuugdoekje en slabbetje. Als ik nog tijd heb maak ik ook nog een wiegelakentje en van katoenen fleece een dekentje, allemaal met hetzelfde biesband. Lieve sokjes, spiegel van plastic; vinden baby's heel snel leuk om in te kijken. Ook als ze een voorkeurshouding ontwikkelen is het een praktisch hulpmiddel. Ook leuk voor neefjes en nichtje om iets leuks van te maken. Knisperboekje van nijntje of een ander laagdrempelig plaatje. Babycrocks. Voor de moeder fotolijstje, bodylotion, deo appelstroop, roosvicee met ijzer, klipje voor bh: welke borst is aan de beurt? Voor de papa sensitive deo, 6 duvels in een doosje(bier), redbull om krachten op te doen.
Tja dit verzin ik nu even, misschien kun je er wat mee.
Groetjes Machteld

Hoi Hoi,

Misschien een mooi boekje waarin je zelf kunt schrijven zodat je kunt bij houden hoe het met je baby gaat.
Je hebt hele mooie en verschillende soorten daarvan.
- Sokjes /slofjes of mutsjes
- Een verwenpakketje voor mama
- Een wegwerpcameraatje met daarbij de afspraak dat de mooiste foto wordt     gegeven aan de cadeaugever.
- Speen of flesjes
- Ik weet niet of je huisdieren hebt maar iets voor hun nu ze misschien iets minder aandacht krijgen.

Succes met verzinnen

Terug
Bovenaan