Kleine ligt in stuit...

Vandaag was ik bij de gyneacoloog voor een groeiecho. Ondanks de suiker ligt de kleine prachtig op schema. Hij is wel aan de lange kant, maar z´n gewicht werd geschat op zo´n 2300 gram en daar was de gyn erg tevreden over. Helaas ligt hij dus wel in stuit. Ik schrok hier wel een beetje van, want ik had dat eigenlijk niet verwacht. Ik voelde vaak genoeg een voetje bovenin, dus ik had het idee dat hij wel met z´n koppie naar beneden lag. Niet dus. Onvolkomen stuitligging. Over een week moet ik terug om te kijken of hij gedraaid is en anders wordt het waarschijnlijk een draaipoging. Heeft iemand ervaring met een baby in stuit? Kon je gewoon vaginaal bevallen of werd het een keizersnee? Wat zijn de risico's?

gr, lydia

hoi hoi hier een aug mama.
ik ben van mijn zoontje 2 jaar geleden bevallen van een onvolkomen stuit.gewoon vaginaal binnen 3 uurtjes moet er wel ff bij vermelden dat mijn zoontje maar 2800 gr was.
dit 2de kindje ligt nu ook nog in stuit maar als hij zo blijft liggen ga ik gewoon weer in stuit bevallen.
ik heb meer last gehad van het draaien(wat toen ook niet is gelukt)als van de hele bevalling.
succes met je besluit

groetjes augmama

Hey, ik ben een juni-mama en moet morgen naar de gyn om een poging te doen de baby te draaien.
Hij/zij ligt ook in een onvolkomen stuiligging. Ben heel benieuwd wat het advies wordt. Als het draaien lukt is er niks aan de hand natuurlijk. Anders wordt t zowieso een ziekenhuis bevalling. Ik hoop dat het gewoon een vaginale bevalling wordt. Een keizersnee zie ik niet zo zitten. Je hebt wel de keus als je kindje in een stuit ligt, maar ook aan een keizersnee zijn risico's verbonden. Bovendien heb je dan een lang herstel na de operatie.
Laat je iig goed informeren!

Die van mij ligt ook in stuit, vrijdag moet ik naar de gyn en dan gaat ze week kijken of ze ondertussen gedraaid is. Anders denk ik over 2 weken een draaipoging (ben vrijdag 34 weken). Ik hoop dat ze zelf nog draait natuurlijk, maar anders hoop ik wel gewoon een stuitbevalling te kunnen doen. Een keizersnede lijkt me echt helemaal niets, dat niks doen is zo niets voor mij en dat ben je dan wel een soort van verplicht na een keizersnede denk ik.
Ze is de laatste week wel een feestje aan het bouwen in mijn buik dus ik ben benieuwd hoe ze nu ligt eigenlijk.
over risico's heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept. Ik zou anders gewoon even bij de gyn vragen de voor en nadelen van een stuitbevalling/keizersnede
Succes in ieder geval, Tes1 jij morgen heel veel succes met de draaipoging

Helaas is de draaipoging mislukt (zie topic bij juni mama's). Maar de gyn was wel posiief over een stitbevalling. Ze is erg aardig en heel duidelijk in de uitleg over alles. Ze nam echt de tijd mn vragen te beantwoorden en ik sta nu bij haar onder controle. Dus ben benieuwd.. Julli beide ook succes, hopelijk draaien jullie kindjes zelf nog en wacht anders niet te lang met een draaipoging, bij mij was er nu al te weinig ruimte om te draaien (met 36w 4d).

Terug
Bovenaan