kleine meid al vanaf maandag ziek

A

Anoniem

Guest
Hallo damen's.

Zijn er bij jullie thuis ook mensen geveld door de griep?
Hier begont het met de oudste, keelpijn, koorts, hoesten en vooral niet eten.
Daarna begon de kleine dame maar die houd het niet eten nu al bijna 4 dagen vol.
Je ziet het gewoon in haar gezichtje. Wel drinkt ze gelukkig.
En wat ze vooral wilt is bij iemand zitten.
Oke een paar daagjes oke, maar dan word ik toch soms krielig als je als je weg loopt gelijk een brulmachine hebt.
Nou moet ze maandag naar bureau voor prikjes en zit ik erover te denken wel te gaan maar geen prikken te laten zetten.
Lijkt mij niet zo verstandig dan gaan we daar op een andere dag wel voor terug.
Wat denken jullie??

Hoop dat ze snel opknappen anders maandag maar eens richting de huisarts denk ik.

Allemaal een fijn weekend.

Groetjes PV

He PV,

Vervelend he als ze ziek zijn. Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat. Ik zou ook geen prikjes laten doen als ze ziek zijn, kan je rustig even uitstellen hoor.

Sterkte ermee,

groetjes, Yvette

Goh wat vervelend hè? Vooral die ukkies! Maar volgens mij hoef je je idd geen zorgen te maken over die prikjes, ik geloof dat ze niet eens prikken als ze koortsig zijn. Om het risico te vermijden dat het veel te veel wordt allemaal!
Hier zijn we in afwachting van de uitwerking van de BMR prik
We zijn al de hele decembermaand aan het kwakkelen met verkoudheid, tanden etc, dus ik zit eigenlijk niet te wachten op de volgende ziekaanval!
Tijd dat het voorjaar wordt! Dat is zeker!

Beterschap voor jullie!

Groetjes Saskia

Hoi,

Ik zat even mee te lezen, ben een jan. moeder!
Ik heb de kinderen al vanaf eind dec om de beurt ziek, het heerst echt op het moment, hoge koorst, niet willen eten, veel luchtweginfecties, oorontsteking!
Kan me voorstellen dat je er een beetje kriegel van word, ik heb nu gelukkig al een aantal dagen 'rust' hoop dat het hier voorbij is nu.
Ik zou idd geen spuitje laten zetten als ze nog ziek is, doen ze waarschijnlijk ook niet!
Gelukkig drinkt je kleine wel, een aantal dagen niet eten is niet zo erg!
Veel beterschap voor je kleintje!

Gr MJ

HOi hoi,

Ja hier ook een zieke, sinds gisteren. Hoopte dat de griep aan ons voorbij zou gaan, maar nee. Hij heeft koorts en is hangerig. Bij vlagen eet hij wat, drinken doet ie heel weinig, maar gelukkig eet hij wel fruit. Tja je kan het er moeilijk in proppen. Hopelijk is het morgen weer wat minder.

Beterschap iedereen....

groetjes Kabo

Dag meiden,

Ik hoop dat alle kindjes inmiddels weer hersteld zijn. Wijzelf zijn wederom in het ziekenhuis beland met ons zoontje, hij begon woensdag 21 januari vanuit het niets ineens over te geven. De dagen erna nog steeds, hij at en dronk ook niet
Als gevolg hiervan begon hij (WEER; in december ook al) uit te drogen. Hij "klakte" steeds en had ook al een droge tong en lipjes. Wij zijn dus afgelopen vrijdag 23 januari weer opgenomen in het ziekenhuis en zondag de 25e weer ontslagen. Hij heeft een neussonde ingehad om ORS toe te dienen. Gewoon drinken lukte ons thuis helaas niet meer.

Tip voor alle moeders:

- zorg ervoor dat je ORS in huis hebt en probeer dat zodra je kind begint over te geven of diarree heeft te geven. (zijn gewoon bruistabletten die je kunt oplossen in water; eventueel met een smaakje). Het eerste wat de huisarts en de arts in het ziekenhuis namelijk vroeg was of ORS wel lukte.
- luister naar je moedergevoelens; vertrouw je het niet??? Naar de huisarts!

Groetjes en sterkte allemaal.

Rolanda

PS: Herald had nu het Rota-virus te pakken; schijnt in het Noorden (Assen) momenteel rond te gaan; in elk geval op het Kinderdagverblijf. Gelukkig gaat het nu al stukken beter en eet en drinkt hij weer (hetgeen momenteel gelukkig in zijn lijfje blijft)

Gelukkig gaat het weer beter met onze kleine en ook onze grote meid.
Maandag op bureau inderdaad niet geprikt mag nu over 4 weken. Eerder geen plek.
Wel was ze maar liefst 5 cm gegroeit in 3 maanden en maar 200 gram aangekomen.
Dit komt waarschijnlijk door ziek zijn en het meer bewegen.
Maar ik vond het wel weinig.
Maarja ze is levendig genoeg en beweegt veel.
Het woord stil zitten kent ze niet echt.
Ja even 2 tellen kroelen en dan hup weer van schoot en lopen.
Hoop dat het met de andere zieken ook stukken beter gaat.
En wondertje wat erg zeg die kleine weer naar ziekenhuis gelukkig nu weer thuis.

Groetties PV

Hoi allemaal,

onze zoon heeft in de week voor kerst een stevige buikgriep gekregen. Hij blééf maar overgeven. Gelukkig troffen wij een huisartstenpost, die met ons mee dacht en hebben we medicijnen gekregen om het spugen tegen te gaan. Toen ging het gelukkig al snel beter met ons mannetje. Het medicijn maakte hem wel erg duf: dat vond ik griezelig. Wat ellendig om hem zo te zien. Hij heeft bijna twee weken nodig gehad om weer helemaal op te knappen ... en toen kreeg hij de waterpokken
Gelukkig is hij inmiddels weer de oude, loopt als een kievit en kletst ons de oren van het hoofd.
Jullie allemaal heel veel beterschap!

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan