kleine meisjes worden groot.......

Tja daar zit ik dan, beide kids op Kindergarten, ja ook Bente want overduidelijk laat ze merken dat ook zij wil spelen met de kindjes.
Sinds een paar weken slaapt ze in het peuterbedje wat van Tijn is geweest, ledikant heb ik van de week op marktplaats verkocht, tja echt geen derde meer hier.... slik......
Vanmorgen onderbroekjes en hemdjes gekocht voor onze grote meid, rompers worden te klein, en ze zijn er nog wel groter, maar ja wie weet gaat ze van de zomer toch wel plassen op de wc en dan is een onderbroek wel zo handig.

Hele dagen krijg ik van haar te horen: ikke zelf doen mama!!!! En dan heel boos kijken en armen over elkaar.
Vanmorgen vroeg ik aan haar waar haar speentje moesten, zegt ze doodleuk in de prullenbak, speentjes zijn voor baby's.......... Tja wat heb ik daar op te zeggen. Vanmorgen dus weggegooid (later wel weer eruit gevist) en straks maar zien of ze zonder gaat slapen.....

Liefs Danielle

Hey, ja, wat worden ze toch snel groot. Als je de foto's van 2 jaar geleden ziet, zo hulpeloos in de wieg, en nu zijn ze al heel wat!! Hoe gaat het met Bente op de Kindergarten? Ik ben toevallig ook gebeld vandaag voor Leah, zij mag 8 juni op de peuterschool starten, is er ook erg aan toe. 'Met kindjes spelen!'.
Ben heel benieuwd of Bente straks zonder speen gaat slapen. Dat zou wel een hele grote stap zijn die ze dan zelf neemt!!
Groetjes!

Hoi,

nou vanmiddag zonder speen geslapen, eerst even verdrietig maar na even over haar rug gewreven te hebben ging ze lekker slapen, nu vanavond hetzelfde liedje, ik ben benieuwd voor komende nacht.
Met Bente gaat het goed op Kindergarten, ze geniet daar met volle teugen en de leidsters genieten van haar, ze windt iedereen om haar vingers met haar glimlach, bovendien is ze nog steeds niet zo groot en mensen vinden haar al snel schattig.
Hoe is het met Leah? Drinkt ze nu goed en kan ze zich redden tussen de andere 3 kindjes?
Ik ga snel nog even wat voor mijn werk doen!

Groetjes

hier gaat het ook zo reuze snel!
vind hem ook weer zo groot en wijs!

Kan aan zn gedrag merken dat hij er ook wel aan toe is om met andere kindjes te spelen, hij is het thuis beetje zat ;-)
17 augustug mag hij voor het eerst komen, en ben ook heel benieuwd wat hij er van vind!

zucht... eerst nog zo klein en friemelig en nu groot (hihi) en eigenwijs... waar blijft de tijd.

Liefs Marina

ps; knap dat je dochter uit zichzelf de speen wegdoet!!

Ja dat kan je wel zeggen het gaat hier ook zo hard momenteel. Ze heeft het Sh.... woord te pakken Gisteren ook was ze gevallen en ze staat op en mijn moeder en zus staan te kijken roep ze opeens sh... weer mijn moeder en zus kwamen niet meer bij van het lachen hoe het eruit kwam .

Shanice heeft nooit een speen gemoeten en Milton was er al mee gestopt toen hij anderhalf was of eerder hij knauwde het helemaal kapot en dat vond ik eng. Is meteen gestopt en geen problemen mee gehad ook niks ter vervanging hij duimt ook niet gelukkig.
Shanice telt ook al van 1 tot 10 en ze zijn allebei bezig met engels te leren kunnen ze met hun oma praten aan de telefoon.

Ook weer wat nieuws als we Milton naar school brengen moet zij even op milton zijn stoel zitten en zit tussen de jongens in hihihi en ze moeten flink knuffelen echt heel lief voor elkaar.

groetjes lisette

De nacht zonder problemen door gekomen, ik ben zo trots op mijn kleine meisje! Ik hoop dat we er nu echt doorheen zijn en dat ik van de week de speentjes definitief weg kan doen.
Wat goed Lisette dat jullie de kids Engels aan het leren zijn, het is voor hun én voor oma natuurlijk erg leuk als ze samen kunnen praten en elkaar kunnen begrijpen!
Ook hier tweetalig aan het opvoeden, het gaat hier vanzelf, thuis Nederlands en op Kindergarten Duits, ze gaan beiden als een speer en ze schakelen ook gelijk over op Nederlands als ik ze op kom halen.
Fijn is dat als ze alles nazeggen, hier gelukkig nog geen sh.. woord gehoord, van de week floepte het bij mij uit de mond, meestal zeg ik chips, en Tijn zegt mama wat zei je, ik zeg euh ik zei chips. Ow ok, steeds als hij nu iets laat vallen ofzo dan hoor ik chips voorbij komen. Gelukkig ook nog geen Duitse schuttingtaal gehoord, zal wel komen als hij met 6 naar school gaat.
Nou pfff weer een heel verhaal, ik ga snel weer wat doen in huis.

Liefs Danielle

Wow, wat knap van Bente, zeg, de speentjes uit eigen beweging weggedaan en gewoon gaan slapen. Dát zie ik Leah toch nog niet doen.
Wat leuk dat ze zo snel kunnen schakelen tussen verschillende talen!! Hoe is jouw Duits? Inmiddels vloeiend? Bevalt het goed in Dld, of verlang je ook wel eens terug naar NL?
Leah drinkt inmiddels goed uit een tuitbeker, binnenkort maar eens gewone bekers gaan proberen dus. En ze houdt zich buitengewoon goed staande tussen de andere 3 druktemakers. Ze heeft geen assertiviteitstraining nodig! Ben benieuwd hoe ze met andere leeftijdsgenoten omgaat, voor haar echt goed om naar de psz te gaan over 3 weken! :)

hoihoi

het gaat idd heel erg snel
ik zie karlijn nu ook met de dag wijzer en zelfstandiger worden
ze bepaald zelfwanneer ze haar luier aan/uit wilt en op t potje wilt
ze kiest zelf haar kleding uit die ze aan wilt en gaat met heel veel plezier naar de psz
ik mag nieteens mer mee naar binnen van haar
ze pakt haar tas van me over en dan mag ik meelopen tot aan de deru en dan zegt ze mamma daar bijven lijn alleen
haar fruit sap en luier legt ze waar t hoort en haar jas en tas ook

en als ik zie hoe ze met haar zusje omgaat GEWELDIG!
ooh zusje niet huilen n meteen naar floors kamer als floor wakker is en zich meld en dan roept ze mij dat ik floor pakken moet enz

liefs maurilla

Terug
Bovenaan