Kleine nachtbraker

<p>Hallo mede ouders,</p><p>op 10 februari is onze zoon Mike geboren. Mike is 5 weken te vroeg geboren en woog slechts 1818 gram bij de geboorte. Na anderhalve week in het ziekenhuis te hebben gelegen, zijn we nu 2 weken thuis. Mike kreeg in het ziekenhuis sondevoeding, maar nu drinkt hij juist erg veel. Momenteel weegt hij 2700 gram en krijgt hij 8x70 ml voeding. Dit gaat overdag prima, maar de avonden zijn een ramp. Na de fles van 23:00uur lijkt hij onverzadigbaar. We geven hem dan 80ml (premature speen dr brown fles, daarmee doet hij er +/- 25 a 30 min over, we hebben speen 1 geprobeerd, maar dan heeft hij het na 10 min op en is hij al helemaal niet verzadigd). Nu gebruiken we overdag Nutrilon Omneo gemixt met normale voeding ivm erge krampen en problemen met de ontlasting. Wij zijn momenteel ten einde raad, want wat we proberen, hij blijft onverzadigbaar in de avond. Zijn er andere ouders die hier ervaring mee hebben? </p>
 
Misschien kan je de fles opdelen en dan iets meer geven bijv 50/50 en dan 1 om 22:00 uur en 1 om 23:00..of gewoon 120 voor de nacht? Misschien is dat alleen voor de darmpjes iets te heftig. mijn zoontje was ook erg hongerig en zat met 5 weken op 7x 120.. cb zei hij stopt wel als hij vol zit.. hij wat dikker dan mijn andere zoontje maar mooi binnen de lijntjes 
 
Hoi,
Mag je er niet wat johannesbroodpitmeel doorheen doen? Dit verdikt de voeding maar zorgt er ook voor dat het in zijn maagje dikker ligt.

Nu weet ik alleen niet wat dit doet met krampjes etc. Zou het even aan de ha of cb navragen of dit eventueel mag en kan helpen.
 
Is het een idee om de speen te gebruiken waarbij hij na 10minutrn klaar is en dan te spenen? Kregen wij destijds als tip en werkte bij mijn zoontje (die over elke voeding net 8minutrn deed) perfect en anders 10 a 20ml extra water in de flessen. Werkte bij ons ook. Wij dachten dat hij nooit verzadigd zou raken en hebben een tijd aan de forte gezeten en toen we met de hapjes konden beginnen werd meneer rustiger en voldaan
 
Terug
Bovenaan