kleine op eigen kamertje laten slapen

tot nu toe slaapt Zoë bij ons op de kamer maar ze knort en brult behoorlijk in dr slaap waardoor wij best slecht slapen. nu moet ik over 3 weken weer gaan werken en wil haar voor die tijd toch wel op haar eigen kamertje laten slapen. hoe doen jullie dit?

De eerste week sliep onze kleine ook bij ons.. Daarna lekker in het eigen bedje. Zet een lekkere schommelstoel ofzo erneer als je snachts nog moet voeden! Denk dat iedereen dan geruster slaapt

Ons mannetje slaapt al sinds zijn geboorte op zijn eigen kamertje, maar ook hij wilt vaak rond bedtijd bij ons blijven. Wij hebben een ritueel voor het slapen gaan, schone luier, flesje, knuffelen, naar bedje, muziekje aan. Zo weet hij dat het tijd om te slapen is!
Succes!

Hey onze kleine man slaapt vanaf het begin in zijn eigen bedje maar ook wij hebben een vast ritueel voor de nacht eerst een schone luier dan zijn flesje en dan mag ie heerlijk bij papa inslapen ik leg de kleine dan bij mijn vriend en de kleine pakt dan zijn shirt vast tot hij diep in slaap is gevallen en dan leggen we hem in zijn eigen bedje we hebben het anders geprobeerd maar dat werkt niet en zo heeft mijn vriend ook even zijn knuffelmomentje....Ook hebben we een hele mooie stoel in zijn kamertje staan zodat ik hem als hij s'nachts nog een voeding moet geven hij lekker in zijn eigen kamertje blijft.

Bram slaapt ook bij ons op de kamer. Om hem te laten wennen aan het slapen op zijn eigen kamertje leg ik hem 's middags op zijn eigen kamertje te slapen. De nachten slaapt hij nu nog op onze kamer maar als het slapen overdag op zijn kamertje goed gaat gaat hij 's nachts ook daar slapen en hebben wij de slaapkamer weer voor ons zelf.

Bij Marielle werkte dit schema erg goed, gewoon langzaamaan opbouwen met het alleen op haar kamertje slapen. Weet niet of zij het opbouwen nodig had maar ik had er zelf wel behoefte aan om niet alles in een keer om te gooien. Op deze manier konden we alle2 wennen.

Succes.

XXX

bedankt voor de reacties,
Zoë is nu 6weken oud en slaapt wel in haar eigen bedje maar staat nog bij ons op de kamer. ga haar nu overdag in de wagen op haar eigen kamertje leggen om te wennen. ze ligt in de box ook nog in de wagenbak omdat ze anders heel de buurt bij elkaar schreeuwt dus ze is het wel gewend in de wagen te slapen.
voor het slapen is het altijd schone luier, pyama aan, voeding en het muziekje aan in bed. meestal valt ze wel snel in slaap.

Terug
Bovenaan