kleine rode pukkeltjes

Hoi,

Onze zoon van 5 maanden heeft dat ook. Bij hem is het een teken dat zijn huidje te droog is. Zeker op de plekken waar veel bultjes bij elkaar zitten voelt het schraal aan. Na elk badje smeer ik zijn gezichtje in met zachte creme van zwitsal. Dat helpt wel.
Het kunnen ook vetbultjes van de voeding zijn, maar daar zit vaak een geel kopje ofzo op/in. Dat zie je ook vaak bij borstvoeding.

Gr. Corina
 
Hoi,

Onze zoon van 5 maanden heeft dat ook. Bij hem is het een teken dat zijn huidje te droog is. Zeker op de plekken waar veel bultjes bij elkaar zitten voelt het schraal aan. Na elk badje smeer ik zijn gezichtje in met zachte creme van zwitsal. Dat helpt wel.
Het kunnen ook vetbultjes van de voeding zijn, maar daar zit vaak een geel kopje ofzo op/in. Dat zie je ook vaak bij borstvoeding.

Gr. Corina
 
Heel herkenbaar. loïs kreeg het ook rond 8 weken. Het gaat vanzelf over. Het is gewoon van de melk/voeding, daar moet hun lichaam echt nog aan wennen. als ze verder niet vervelend is, hoef je je geen zorgen te maken hoor! Het hoort erbij! Als het droog is smeer je het lekker in, als dat niet zo is blijf je er lekker vanaf.

maak je geen zorgen, van voeding veranderen is niet nodig... iedere baby komt in zo'n fase. na een paar weken gaat het weer over!
 
Ik hoorde ook nog dat het van de hormoonwisseling kan komen. in de baarmoeder kreeg ie dat van jou nu moet ie het zelf oppakken... kan ook een oorzaak zijn. Lekker in de frisse lucht met dit weer...
 
Terug
Bovenaan