kleine rode vlekjes/puntjes

A

Anoniem

Guest
Goeiemiddag allemaal,

Even een vraagje, Elisa (10,5 maand) heeft sinds gisteren een enkel vlekje op haar arm en vandaag ook een paar op haar buik en rug. Die op haar arm zijn inmiddels wat feller van kleur en die op haar buik en rug nog wat lichter. Ze speelt gewoon en is nog steeds lekker druk, drinkt veel en eet ook goed. Ook het slapen is geen probleem.

Moet ik van mijn overbezorgde kast af komen of weet iemand of ze iets heeft....

Alvast bedankt.

Groetjes Carolien

Hoi,

Misschien de 6e ziekte? Ik weet niet of ze ook koorts heeft of heeft gehad?
Thijs heeft 't vorige week gehad. Eerst koorts 38,6 en 2 dagen later rode vlekjes op zijn gezicht en armen. Het leken wel kleine rode puntjes.
Met een paar dagen (5) was 't bij Thijs over.

Groetjes Jama mv Thijs

Hi Carolien,

Ons mannetje heeft ook geregeld vlekjes/puntjes. Het gaat altijd vanzelf weer over en zolang je kindje verder zich normaal gedraagt is er niets aan de hand.
Ik zou zeggen, ga maar van de kast, maar als je het niet vertrouwd kun je altijd de huisartsenpost bellen, natuurlijk.

Groetjes Charlotte

Hey Carolien,

Het kan de vijfde ziekte zijn. Die begint namelijk met uitslag zonder koorts o.i.d.
Het duurt een dag of drie, vier en dan zit het hele lichaampje onder en dat kan drie tot zeven dagen duren.
Heb me even verdiept in die vierde, vijfde en zesde ziekte. Finn heeft de zesde en die begint met koorts en dan na een paar dagen uitslag.

De vijfde ziekte is overigens niet ongevaarlijk als je net zwanger bent. De eerste drie maanden heb je een hele kleine kans op een miskraam.

De vierde en zesde ziekte is voor zwangeren niet gevaarlijk.

Liefs,

Tessie

Tessa heeft vaker wat bultjes op haar nek en armpjes (bij polsen), vaak zijn het warmtebultjes, gister had ze er ook meer last van en zijn ze wat roder van kleur.

Toen ze de vijfde ziekte kreeg, is het begonnen met een megarode wang (ook kenmerk van die ziekte) en een dag later zaten voornamelijk haar armen en benen onder de rode vlekjes, (geen bultjes), na een paar dagen waren de vlekjes verdwenen en is ze een paar dagen wat hangerig geweest.

Dus idd van die kast af, worden de bultjes meer en vertrouw je het niet dan ga gewoon even naar de HA!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan