kleinere baby

Gisteren bij de verloskundige geweest. Ze schat mijn baby wat aan de kleine kant. Niet dramatisch, maar gewoon wat klein. Ik maak me er toch wat zorgen om. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter heb ik juist vier extra echo's gehad, omdat ze dachten dat ze veel te groot was. Zij woog uiteindelijk 3660 gram. De verloskundige denkt niet dat deze baby dit gaat halen. Terwijl ik er in eerste instantie vanuit ging dat een tweede baby altijd wat groter is. Ik merk het zelf ook dat hij/zij kleiner is. Mijn buik is minder groot en ik voel ook niet heel goed hoe het ligt, terwijl ik er bij mijn dochter niet omheen kon.
Voor de zekerheid krijg ik maandag een extra echo bij de gyneacoloog. Ondertussen moet ik alleen op de bewegingen letten en zou ik gewoon thuis mogen bevallen. Blijft spannend voor mij dus.

Hoi meid,

wat bedoelde ze dan met 'aan de kleine kant?'.
Mijn eerste dochtertje woog bij de geboorte 3,130kg en was 48cm. Ook heel klein, maar zeker niet TE klein. Moet er wel even bijzeggen, was twee weken te vroeg. Precies op 38 weken is ze gekomen.

Momenteel ben ik een goei 37 weken en weegt ons kleintje 3kg dus... voor mijn part mag het komen, het is ook flink aan het rommelen, maar we zien wel e. Denk dat het niet lang meer zal duren. Begin volgens mij stillaan  vruchtwater te verliezen. Maar we zien wel e... Ik ben supernerveus...

Ik hoop dat het allemaal vlot zal verlopen bij jouw meid!
In alle geval veel succes ermee!!

Liefs,
van ons...

Vaak is het wel zo dat een volgend kind zwaarder is dan het kindje daarvoor. Toevallig vertelde mijn vk dit vanmiddag nog. Maar goed, uitzonderingen zijn er om de regel te bevestigen, toch?

Als je eerste extreem groot was geweest zou het misschien anders zijn, maar 3660 is volgens mij heel gemiddeld. En als je vk zich er nog geen zorgen om maakt zo ik dat ook niet doen. Als het wel iets is dan hoor je het wel, het wordt nu in ieder geval goed in de gaten gehouden dus kunnen ze, mocht dat nodig zijn, ook op tijd ingrijpen.

Verder heb ik er geen ervarin mee, mijn kinderen worden wel steeds zwaarder. De oudste woog ruim 8 pond, de middelste 8,5 en de jongste ruim 9. Ben nu zwanger van de vierde (36 weken) en deze word nu al op ruim  8 pond geschat. Ben dus heel benieuwd wat het word.

Heel veel succes en niet te veel stressen, is ook niet goed voor je baby

Hallo

Kan me voorstellen dat je er even van schrikt.
Maar als het heel erg was hadden ze je toch wel meteen naar het zh gestuurd?
Idd je denkt vaak dat een tweede kindje wat groter is...niet dus.
Doe rustig aan en nog even afw88 dan heb je gelukkig zekerheid.

Groetjes

Hoi hoi,

Snap heel goed dat je schrikt maar heb al vaak om me heen gehoord dat dat vaak loos alarm is. En tis heel lastig om te voelen, vaak willen vk's dan een groei-echo laten maken, just to be sure... Maak je in ieder geval niet al te druk, hoor!
En als het echt spoed spoed had, lag je nu al bij de groei-echo! Desalniettemin, laten we hopen dat de vk het mis heeft meid!

Groetjes Janneke

Probeer je niet te druk te maken en maandag even af te wachten. Het blijkt vaak moeilijk in te schatten hoe zwaar de baby zal zijn. Daarbij is inderdaad de vraag wat is klein in dit geval. Mijn eerste kindje woog 3060 bij de geboorte en hij was negen dagen te laat, hij was dus ook kleiner dan gemiddeld, maar super gezond. De vk had hem van te voren trouwens zwaarder ingeschat. Nu denken ze dat de tweede gemiddeld of iets zwaarder dan gemiddeld zal zijn, maar het blijft afwachten. Ik denk maar zo, het mag er best klein uitkomen en kan daarna ook nog volop groeien, haha. Laat je even weten wat de gyn zegt maandag?
Groetjes Laura

Bedankt voor jullie reacties!
Ze schatte het maandag op iets minder dan drie kilo. Dus niet te klein, maar wel wat kleiner dan mijn dochter was. Alleen werd de baby tot ongeveer vier weken terug twee weken voor op groei geschat en nu dus wat kleiner. Maar goed, maandag wordt er naar gekeken. Mocht er dan wat mis zijn met de placenta ofzo, hoor ik het dan wel.
groetjes

Even een update. Ben vandaag bij gyneacoloog geweest. Baby zit goed op schema, is nu 6, 6.5 pond en zou over anderhalve week ongeveer 7 pond wegen. Om en na bij hetzelfde als mijn dochter dus. Dus no worries.
Nu maar wachten tot het begint!
Zie dat de stroom langzaam op gang komt
groetjes

Terug
Bovenaan