Kleintje blijft liggen waar ze ligt

Hoi dames,

vanmiddag een tweede draaipoging gehad, maar helaas is het niet gelukt om ons meisje te laten draaien. Ze hebben haar beide kanten geprobeerd om te draaien, maar het lukte niet.

Gelukkig ging het een stuk rustiger dan de vorige keer en voel ik me nu wel beter. Ben er wel helemaal moe van en ga zo lekker naar mijn bedje.

Nu hebben we vrijdag een gesprek met de gyneacoloog om te bespreken wat we nu gaan doen. Of een stuitbevalling of een keizersnede. Wordt een hele moeilijke beslissing. Zijn er dames bij die al eens een stuitbevalling of keizersnede hebben gedaan/gehad? En hoe hebben jullie dat beleefd?

Liefs Silvia

Oef dat is balen!!! Al nagedacht of je t misschien via voetreflexmassage of osteopaat wil proberen? In t kader van 'baat t niet dan schaadt t niet'?
Kennisje van me heeft een stuitbevalling gehad en vond t meevallen, maar ik denk dat jouw gyn je heel goed kan adviseren, hij/zij weet nl precies hoe jullie meisje ligt. Sterkte!!

Ik heb 14 november een keizersnede gehad, en je voelt er echt helemaal niks van!! Ik had al een ruggenprik gekregen omdat ik zoveel pijn had door de weeen maar mijn mannetje wou niet verder dalen en hij had ook gepoept in het vruchtwater dus kreeg ik uiteindelijk een keizersnee... Je voelt echt helemaal niks van de operatie terwijl je er gewoon bij bent.. Eerste week wel pijn gehad en je kan niet echt veel.. Ben nu 2 weken verder en ben vandaag voor het eerst naar de stad geweest. Van de wond heb ik zelf niet zoveel last van maar meer van mijn rug en lage ijzer gehalte.. Als ik ooit nog een kindje krijg ben ik wel een voorstander van een keizersnee

Ik heb in 2008 een stuitbevalling gehad. Ons meisje is geboren met 38 weken en een gewicht van 3250 gram.
Op de echo een paar dagen eerder schatten ze haar op 2800 gram, dus daar kan nog wel wat verschil in zitten. Ik vond het goed te doen. Bevalling begon met gebroken vliezen, maar weeën zetten niet door dus vanaf de volgende ochtend aan de weeenopwekkers gegaan en aan het eind een pompje met pijnstilling. Dat gaf even een beetje lucht zodat ik later weer voldoende energie had om te persen. Je moet dat nl helemaal zelf doen. Ze kunnen niet aan je kindje gaan trekken nl.
Ik heb wel een flinke knip gehad om genoeg ruimte te geven.
Ik ben nog steeds erg blij met de beslissing van toen die ook zo geadviseerd werd door alle deskundigen.
Mijn tweede en derde dochter zijn allebei thuis geboren en dat had met een eerste keizersnede niet gekund. Nu verwachten wij ons vierde kindje.
Veel succes met het nemen van een besluit.
Als je kiest voor een normale bevalling en als het dan te lang duurt doen ze wel een keizersnede.
Groeten anne

He silvia,

Bij mij op yoga is er ook iemand geweest waarvan t kindje niet wilde draaien zij kreeg als tip van de docent: met je voeten omhoog tegen te muur liggen (hoek van 90graden) en zo 10min liggen 2 keer per dag ongeveer. En bij die vrouw heeft het gewerkt 4 dagen.voor de bevalling is het kindje toch gedraaid! Kun je proberen misschien?

Liefs

Terug
Bovenaan