kleintje en pup

Hallo,
Wij hebben tot twee jaar geleden een hond gehad van pup af aan, Wij hebben haar nu niet meer, maar willen over een tijdje wel weer een pup nemen,zodat  ons dochtertje en de pup met elkaar opgroeien.  Ons dochtertje is nu drie maanden en het duurt ook nog een aantal maanden voordat er een pup is bij een goede fokker.
Ons dochtertje zal ongeveer 8maanden zijn tegen die tijd en het wordt ons wel aangeraden door een aantal mensen met kinderen en honden.
Ze zullen een heel sterke band krijgen en heel goed aan elkaar wennen.
Toch zijn wij nog niet helemaal zeker.
Heeft er iemand ervaringen met een kleintje en een pup?

Groetjes Sipkje

Hoi,

Ik heb geen ervaring met pups en kleine kinderen, maar wel met volwassen honden.
Het belangrijkste voor mij is dat ik als ik wil kind en hond gescheiden kan hebben.
Asl de baby klein is, dan ligt ie nog in z'n box of wipstoel. In ieder geval de verplaatsing is niet groot. Honden hebben dus alle rust. Als ze ouder worden gaan ze kruipen e.d. en dan is het handig dat je ze snel uit elkaar kunt krijgen om even naar de wc te gaan of even naar boven ,voor een wasje of eten koken.
 Nu lopen mijn honden niet zo maar naar een baby of kind af in huis, maar een pup doet dat natuurijk wel en moet je er nog vroeger bij zijn om ze gescheiden te houden.
Wij hebben halverwege de kamer een houten hekwerk gezet, met een deurtje erin.
Zo kunnen we indien nodig ook er voor zorgen dat de kinderen niet bij het aanrecht kunnen. Je bent zo nu en dan wel aan het regelen, Honden hier, kinderen daar en dan ook nog de katten, die er wel overheen springen, maar die zoeken dan weer hoge plekjes op vor de rust.