Kleintje in je buik....hoe...

A

Anoniem

Guest
Hoe is je kleine in de buik?

Heeft het al een bepaald ritme of reageert het op bekende personen? Of misschien al op muziek?

De kleine van mij is vooral 's nacht erg wakker. Als ik naar het toilet ben geweest kan ik maar niet de slaap vatten omdat de baby (volgens mij letterlijk) springt om aandacht.
Daar probeer ik dan ook van te genieten.
Vandaag op mijn werk zat ik met mijn buik tegen een tafel. Op eens voelde k een druk op mijn buik. Was het onze uk die wou zeggen hey schuif es op ik heb geen ruimte meer.
Als mijn vriend zijn handen op mijn buik legt doet uk echt zijn best om papa zo hard mogelijk te schoppen. Bij andere mensen houd ze zich stil.

Hoe gaat dat bij jullie?

Hoi,

Ik heb ook een hele periode gehad zo tussen de 25 en 30 weken dat ik 's nachts geen oog meer dicht deed door alle beweging in mijn buik. Ik moet zeggen, het went! Ik ben nu 32 weken zwanger en slaap weer rustig door alle bewegingen heen.
Ik merk wel dat mijn dochter toch een redelijk ritme heeft van wakkere periodes waarin ze meer beweegt dan op andere momenten, maar dat komt waarschijnlijk ook gewoon door mijn eigen vrij vaste ritme van dagelijkse gang...
Net zoals jij geniet ik ook altijd van de momenten dat ik haar voel bewegen!

Hoi hoi

Gisteren was mijn dochter een beetje hangerig en ging ze lekker bij me zitten.
Echt zo lekker tegen je aan te hangen lekker om me buik heen gekrult. De baby
ging echt helemaal tegen haar zus aan liggen. Ik voelde haar er helemaal heen
gaan. Heel bijzonder,mijn oudste buiten om me heen en haar zusje tegen haar
aan. het lijkt wel of ze nu al een band samen hebben. Ook hoef ik maar net in
bed te liggen, dan begint het party time in me buik. Gaat ze toch actief doen.
Me hele buik gaat dan heen en weer.

Groetjes Cindy

mijn kleintje is de hele dag actief soms vraag ik me af of ze niet even moet slapen
savonds als ik in bed lig is het het ergste
ze vind het vooral leuk om benen en armen gelijk te gebruiken dus ik heb veel last van me blaas,liezen en ribben
snachts moet ik ook wel 20 keer naar de WC begint nu best vermoeiend te worden en ben dus overdag echt kapot maarja het is voor een goed doel

ons miesje reageert voorals 's nachts. als ik naar bed ga komt ze altijd even gedag zeggen heb ik het idee. ze zoekt dan echt mijn handen op. als mijn vriend zachtjes inmijn buik duwt schopt ze echt terug naar hem! Bij andere ook geen reactie.

en tijdens vergaderingen kan ze heel actief zijn. dus ook op het werk, als ik lang zit dan wordt ze wakker en gaat ze bewegen. gisteren ook bij een klantbezoek wat wel 2 uur duurde. toen deed het wel pijn omdat mijn ribben het stootkussen was.

onze kleine is vooral 's avonds en 's nachts actief. De momenten dat ik rust.
Misschien overdag ook wel maar dan ben je vaak druk dat ik het minder snel door heb.
Ik ontdek al echt een patroon in het "wakker"zijn. Zo om de 4 uur.
's avonds om 19.30, 23.30 en s'nachts om 03.30. Dat is een mooi ritme. Hoop dat dat straks na de geboorte een beetje zo blijft.

Hier nog 1 die de hele dag aan het feesten is!
Ze is zo ontzettend druk, gewoon niet voor te stellen.
Mijn buik gaat alle kanten op, wel leuk want anderen kunnen het op die manier ook zien.
Heel soms word ik er wel een beetje moe van hoor, vooral als ik graag wil slapen en dat niet lukt, maar aan de andere kant...ik weet hoe je zulke dingen kan missen na de bevalling, dus genieten we nog maar even!

LIefs

Hoi,

Wat leuk om te lezen hoe al die kleintjes al reageren in meer en mindere mate!
Ons meiske is vrij rustig, ze beweegt nu wel meer, en reageert al op verschillende dingen, al merk ik het soms niet echt als ikzelf erg druk ben (zoals met de kinderkamer schilderen enzo).

Ze reageert vooral op muziek (laatst naar concert van De Dijk geweest en mevrouw was lekker aan t meeswingen), op het geluid van onze ouwe eend, het miauwen van de katten en hun gespin als ze op mijn schoot liggen en op stemmingswisselingen van mama. Het wordt nu steeds krapper in de buik, en dus voel ik onze uk ook steeds beter, en kan nu af en toe zelfs zeggen "hee, een voetje" of "een elleboog"...

Soms blijft het echt verwonderlijk... hoe alles groeit en bloeit in ons lijf, toch?

Es

Terug
Bovenaan