kleintje prikt met priegelvingertjes in eigen ogen...

Hallo!

Heb een vraagje, heeft iemand anders dit ook? Jip prikt met zijn eigen vingertjes in zijn ogen, t ziet er eng uit vind ik en is misschien ook niet god voor zijn oogjes..
Ik wil eigenlijk sokjes om zijn handjes doen om het te voorkomen maar ben beetje bang dat dat misschien gevaarlijk voor hem kan zijn...Iemand ervaring/oplossing hiervoor?

Groetjes!

Hoi!

Wat vervelend dat je kleintje dat doet. Rik heeft last van eczeeem en tegen het krabben als hij slaapt doe ik hem als hij gaat slapen ook sokjes om. Ze zitten stevig en er gebeurd bij Rik niets mee.

Dus denk dat je dat best mag doen hoor!

Succes

p.s. mijn kraamhulp zei zelfs dat het mocht als je beeb veel krabte enzo, nou toen was Rik nog maar echt heel klein en een week oud!!

X Saskia
mv Rik 17.4 wk

Hoi,

ik heb hier ook zo'n kleine krabbelaar. Ik knip om de dag zijn nageltjes. En anders prikt hij maar een keer in zijn oogjes. Daar leert hij vanzelf van dat dat zeer doet. Toen hij een paar dagen oud was krabbelde hij heel veel en smeerde de kraamverzorgster vaseline op zijn gezicht. Dan krabde hij dat eraf i.p.v. dat hij zijn velletje eraf haalde. Het gaat vanzelf over.

Groetjes van Marloes

Hey Saskia,

Bedankt voor je reactie.Jip had ook last van exceem bij zijn wenkbrauwen en vaseline hielp er goed tegen!
Heb hem nu sokjes om zijn handjes gedaan, hij spuugt zijn speen steeds uit en nu heeft ie een natte sok haha. Nou ja waarschijnlijk zal t zijn omdat hij zijn handjes in zijn mondje wil doen maar de weg nog niet kan vinden..

Groetjes,Sunny

Terug
Bovenaan