Kleintje van 2 jaar en sinterklaas vieren

<p>Hallo iedereen</p><p>Ik heb een vraag met betrekking op sinterklaas. Onze dochter is net 2 jaar en ziet sinterklaas wel overal maar snapt het verhaal van de Sint nog niet. Nu wilde ik dit jaar nog geen sinterklaas vieren aangezien ik het nog niet zo nodig vond. Daarbij komt ook dat ik over 2 weken ben uitgerekend van onze tweede. Nu heeft mijn schoonmoeder toch allemaal kadootjes voor onze dochter gekocht. Hebben jullie nog leuke ideeën hoe we het dit jaar toch kunnen vieren zonder dat mijn dochter alleen maar kadootjes krijgt van oma. Ze was vorige maand jarig. Nu sinterklaas en straks de baby waarbij ze ook niet vergeten gaat worden. Tips gevraagd...</p>
 
Mijn dochter is ook net 2 jaar.
Als ze Sinterklaas ziet, zegt ze wel: Piet, Klaas. Maar verder snapt ze er idd ook niks van. Wij geven er ook geen aandacht aan zijn ook niet naar de intocht geweest. 
We vieren 5 december wel sinterklaas met mijn familie. Mijn dochter is het enige kleine kindje dus het is een avondje met het dobbelsteen spel met volwassenen onderling en er liggen 2 cadeautjes voor mijn dochter. 
Ik denk dat ze die cadeautjes gewoon uit mag pakken en dat associeert ze het waarschijnlijk met 'jarig zijn'. Sinterklaas zal er niet aan te pas komen. Bij jarig zijn horen cadeautjes, vindt mijn dochter... 
Dus nouja, ik weet ook niet precies hoe het gaat. Maar ik maak er maar niet teveel ophef over. 2 Cadeautjes uitpakken en klaar ?
 
Mijn dochter is ook net 2 jaar.
Als ze Sinterklaas ziet, zegt ze wel: Piet, Klaas. Maar verder snapt ze er idd ook niks van. Wij geven er ook geen aandacht aan zijn ook niet naar de intocht geweest. 
We vieren 5 december wel sinterklaas met mijn familie. Mijn dochter is het enige kleine kindje dus het is een avondje met het dobbelsteen spel met volwassenen onderling en er liggen 2 cadeautjes voor mijn dochter. 
Ik denk dat ze die cadeautjes gewoon uit mag pakken en dat associeert ze het waarschijnlijk met 'jarig zijn'. Sinterklaas zal er niet aan te pas komen. Bij jarig zijn horen cadeautjes, vindt mijn dochter... 
Dus nouja, ik weet ook niet precies hoe het gaat. Maar ik maak er maar niet teveel ophef over. 2 Cadeautjes uitpakken en klaar ?
 
Mijn dochter is ook net 2 jaar.
Als ze Sinterklaas ziet, zegt ze wel: Piet, Klaas. Maar verder snapt ze er idd ook niks van. Wij geven er ook geen aandacht aan zijn ook niet naar de intocht geweest. 
We vieren 5 december wel sinterklaas met mijn familie. Mijn dochter is het enige kleine kindje dus het is een avondje met het dobbelsteen spel met volwassenen onderling en er liggen 2 cadeautjes voor mijn dochter. 
Ik denk dat ze die cadeautjes gewoon uit mag pakken en dat associeert ze het waarschijnlijk met 'jarig zijn'. Sinterklaas zal er niet aan te pas komen. Bij jarig zijn horen cadeautjes, vindt mijn dochter... 
Dus nouja, ik weet ook niet precies hoe het gaat. Maar ik maak er maar niet teveel ophef over. 2 Cadeautjes uitpakken en klaar ?
 
Ja onze dochter reageert inderdaad ook met Piet en Klaas maar meer niet. Ook zij is het enige kleinkind. We hebben het de afgelopen jaren dus ook nooit gevierd. Ook niet met volwassenen. Ik ben bang dat het nu zo'n kadofeest wordt terwijl ze er niks van begrijpt.
 
Ik ben gek op Sinterklaas. Ik ben nu zwanger en ik kan niet wachten tot we het kunnen vieren volgend jaar! Misschien een idee om te zeggen dat Sinterklaas bij oma is geweest? Ik kan helaas dit jaar geen Sinterklaas vieren bij mijn broer en schoonzus. Mijn nichtje en neefje zijn dit weekend hier en laat zwarte piet dan toch net cadeautjes brengen. Ze krijgen echt geen tig cadeaus, maar gewoon wat kleinigheidjes. Heerlijk vind ik dat!
 
Wij kiezen er heel bewust voor om het niet te vieren. Hebben een zoon van 9 maanden en een zoon van 21 maanden. Ze mochten bv hun schoen zetten in de hal van het appartementencomplex omdat de bewonerscomissie dat leuk vindt om te regelen. Nu snappen ze natuurlijk nog niks ervan, maar wij hebben besloten om ze als ze oud genoeg zijn het echte verhaal te vertellen en erbij te vertellen dat mensen nu nog graag het verhaal naspelen. Alleen wij doen daar dan niet aan mee. De kinderen krijgen tzt waarschijnlijk wel een cadeautje maar dan gewoon omdat wij ze zo willen uitleggen dat wij het belangrijk vinden om met een blij hart te geven. Omdat geven/sharen gewoon heel fijn en belangrijk is. De vraag is dus, ga je het wanneer ze het begrijpt echt vieren of wil je het in een ander jasje gooien. Ik zou bv anders gewoon een boekje voorlezen emt het verhaal. En cadeautjes krjgen is altijd leuk toch. Nu krijgt ze het misschien van oma, maar volgend jaar begrijpt ze al een hoop meer, dus het misschien maar gewoon loslaten en kijken hoe ze t oppikt?
 
Terug
Bovenaan