Kleintjes worden groot!!!!

A

Anoniem

Guest
Ha lieve meiden,

Ik laat even mn moeder hart spreken hoor!
Mike wordt zaterdag 4 jaar en dat betekent dat hij naar de basisschool "moet"
Helemaal goed natuurlijk en hij heeft het er al weken over. Een jaar geleden zijn we op "speurtocht" geweest naar de juiste school voor onze kindjes en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een erg moeilijke beslissing vond.  Uiteindelijk hebben we gekozen voor een christelijke basisschool.
Vorige week is Mike 2 keer wezen "oefenen" en dat ging in 1 woord GEWELDIG
Nu gaat hij al langere tijd naar PSZ dus  het idee kent  hij natuurlijk wel, maar ja het blijft afwachten. Ook deze week staan er weer 2 oefen afspraken gepland  en dan is het volgende week maandag voor het "eggie" Nou ik zeg je dit....
Ik denk dat ik het er moeilijker mee heb dan Mike zelf.  Ik vind het een hele stap en het is toch weer een stukje meer loslaten.
Klink ik nu als een overbezorgde truttige mama??  

Deze week nog 3 keer naar PSZ en  vrijdag mag hij  trakteren, en dat wordt vast een groot feest Ik wilde graag even mn hart luchten en  dit met jullie delen  

liefs en groetjes
Achnita

Ik kan me je gevoel helemaal indenken hoor.
Het is inderdaad weer een stap in hoe groot ze toch al worden en weer een stukje loslaten.
Voorlopig zijn wij hier nog niet aan deze stap toe, maar kan me voorstellen dat je het er wel even moeilijk mee hebt.
Daar is toch ook helemaal niets mis mee?! Geeft juist aan dat je van je kinderen houdt denk ik.

Sterkte ermee en wie weet kun je wel weer ervan genieten omdat hij het zelf helemaal geweldig vindt.

Tamar

Hoi Achnita,

Helemaal niet raar dat je er zo over denkt. Het is toch een enorme stap en als ze eenmaal naar school gaan dan worden ze ook echt groot. Vaak zijn de kinderen er heel erg aan toe, en zij hebben ook echt iets om naar uit te kijken. Maar jij zit opeens een hele dag zonder je kind. Er breekt ook echt een nieuw tijdperk aan. Dat is altijd moeilijk. Heel erg veel sterkte en denk er maar aan dat hij het super heeft daar

groetjes Linda

Wilde nog even vertellen dat wij Marissa naar de internationale school hier wilden doen. Ik had ze nog even gebeld, blijkt het dus 4000 euro per kind per jaar te kosten . Geen Internationale school dus. Nu gaan we ook op zoek naar een christelijke basisschool. Maar wij wonen in een "probleemwijk" en willen Marissa dus niet in de wijk op school doen. Maar omdat we geen auto hebben moet het ook nog te fietsen zijn, even verder zoeken dus

groetjes Linda

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-11-2008 15:19:34'));

Wilde nog even vertellen dat wij Marissa naar de internationale school hier wilden doen. Ik had ze nog even gebeld, blijkt het dus 4000 euro per kind per jaar te kosten . Geen Internationale school dus. Nu gaan we ook op zoek naar een christelijke basisschool. Maar wij wonen in een "probleemwijk" en willen Marissa dus niet in de wijk op school doen. Maar omdat we geen auto hebben moet het ook nog te fietsen zijn, even verder zoeken dus

groetjes Linda

He meiden, heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, en natuurlijk is het zo dat ik dan even tijd voor Brian alleen heb, daar komt normaal namelijk ook niets van.

@Linda Ik heb bij het uitzoeken van de school voor mike heel veel gehad aan de site van inspectie van onderwijs. Daar staan raporten over het presteren van een school evnt afspraken ter verbetering van problemen etc. Als je bij een school gaat kijken kan je altijd punten of vragen uit het raport naar voren brengen.
De directie van Mike zijn school (hoor mij nou, hij is net 2 keer geweest hihi) stelde dat heel erg op prijs! Succes ermee hé

groetjes
Achnita

Hoi Achnita,

Heel erg bedankt voor de tip, ik zal daar eens gaan kijken. Misschien dat we dan tot een keuze kunnen komen. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat het voorlopig nog even ver weg is. Ik vind het nog veel te lekker om Marissa lekker bij me te hebben. Wil haar wel naar psz doen als ze oud genoeg is. Maar echt maar 2 dagdelen of zo. Maar dan leert ze toch met andere kinderen omgaan en dan kan ik er ook vast aan wennen als ze weg is

groetjes LInda

Hoi!
Idd niet gek hoor dit gevoel..Je kind wordt groot, en gaat steeds meer dingen doen zonder jou..ja toch?
Als je hem dan uit school haalt, en vraagt; Hoe was je dag"?
Hoor je ''goed'' en dat was het..haha
De juf spreek je in het begin vast regelmatig, daarna niet meer elke dag..Dat is ook wennen.
Het belangerijkste is dat het goed gaat!
Ik heb een dochter in groep 6 en een zoon in groep 3, dus heb ervaring..haha
Ze gaan met plezier, en zitten ook op een christelijke school, niet heeel erg christelijk, maar ik vond het in de buurt destijds de leukste school, en merktte dat onze oudste zich er thuis voelde..
Heel veel succes straks, en denk er maar aan idd, dat hij het naar zijn zin zal hebben. En nieuwe vriendjes gaat maken..leuk toch!
Je gaat gewoon weer een nieuwe fase in als mama..weer genieten van je ''grote'' kleine knul.
Liefs Rina

Hoi Achnieta,

Niet raar hoor! Het is toch een hele stap! Pas geleden ging het zoontje van een vriendin voor het eerst naar school. En hij vond het heel leuk, zij stond buiten te huilen omdat het toch wel een hele stap was.
En weet je wat hij zei na een paar dagen. Ja hoor waarom moet ik elke dag naar school? Zegt zijn moeder; omdat je heel veel moet leren.
Zegt hij: Ik weet toch alles al.
hahaha.
Ze worden dus ook meteen een stuk mondiger, dat is wel erg leuk!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan