kleren

Hallo,

Wat voor kleding draagt jullie kindje van ongeveerm 10 weken overdag?
Doe je er ook nog een deken over als hij in de box ligt of in de kamer in de kinderwagen?
Wat doe je als je er mee naar buiten gaat,behalve een jas ook nog een kruik?
En draagt jullie kleine 's nachts al nachtkleding?

Ik ben benieuwd,groetjes van Anna
 
Hoi Anna,
Onze dochter is nu 15 weken met het dragen van nachtkleding ben ik begonnen toen ze ongeveer 5weken oud was.Zo wordt het al vroeg een ritueel met het naar bedje gaanl.
Als ik overdag met haar ga wandelen in de kinderwagen dan een jasje en een dekentje, geen kruik tenzij het heel heel koud is maar tot nu toch nog niet.En overdag gewoon katoenen kleertjes soms met een vestje er over.Als ze soms in slaap valt in de box dan gooi ik er een dekkentje over.
Groetjes Miranda
 
Hoi,

Mika is nu 4 maanden. Hij draagt altijg een broek, een truitje (niet te dik)en sokken. Als we naar buiten gaan trek ik hem zijn jas aan. Bij koud weer ook een muts en sjaal. En als het erg koud is doe ik een vest over zijn trui aan. In de wagen ligt hij onder een fleecedekentje. Daarnaast doe ik het wagendekje er over.

Je mag nooit een kruik in de wagen leggen. Er is grote kans dat dit gaat lekken door alle bewegingen.

Mijn kraamhulp zei dat je gewoon als vuistregel je zelf aan moet houden. Wat jij aantrekt is de maatstaaf voor je baby.

Rond de 10 e week zijn wij met nachtkleding begonnen.

Gr.
 
Mijn zoontje is nu ruim 16 weken en wij zijn rond 6 weken begonnen met nachtkleding, vrij vroeg dus, maar mijn zoontje is vrij groot en dan ga je al snel over op "gewone" kleertjes.
Verder sluit ik me bij Pebbles aan. Wij doen hem alleen soms ook nog wantjes aan in de kinderwagen, omdat mijn zoontje de gewoonte heeft zijn dekentje naar beneden te slaan en dan met zijn handjes omhoog te gaan liggen (overigens doen we dit alleen maar als het vriest). In de box leg ik een heel dun dekentje over hem heen als hij daar per ongeluk in slaap valt (hij doet zijn slaapjes normaal gesproken gewoon in zijn bedje).
 
Ons dochtertje is morgen 10 weken. Wij zijn ook rond 6 weken begonnen met een pyamaatje om er zo 's avonds een ritueel van te maken (eten, badje, olie insmeren, pyama aan, naar bedje toe). Overdag draagt zij een broekje en truitje of een jurkje. Als we naar buiten gaan nog een jasje en in de wagen een dekbedje (geen kruik!). Mocht ze in de box of wipstoel in slaap vallen doe ik een fleecedekentje over haar heen.
 
Mijn zoontje is 12 weken. Hij draagt overdag een broek, een truitje en sokjes. Zeker als er visite komt trek ik hem graag hippe kleertjes aan! ;o) Als we naar buiten gaan, een jasje aan en een mutsje op en lekker onder de dekens in de wagen. En als het echt heel koud is buiten, gaat er ook een kruikje bij.

In het zeldzame geval dat hij in de box in slaap valt, dek ik hem toe met een dun dekentje, maar hij slaapt eigenlijk bijna altijd in bed (ook onder een dun dekentje). 's Avonds na zijn voeding van 20u trek ik hem een pyjamaatje aan.
 
ons dochtertje luna is 3mnd. eigenlijk kijk ik niet zo nauw met nachtkleding. als ze die dag een lekker slobpakje aan heeft laat ik dat gewoon aan. ik doe haar elke dag schone kleertjes aan. soms 2keer als ze het onder spuugt ofzo (ja logisch hihi). en als ik weg ben geweest doe ik haar leuke kleertjes aan (jurkje ofzo), maar als we dan thuis komen trek ik haar weer meteen een slobpakje/pyamatje aan...dat lijkt me lekkerder liggen.

in de kinderwagen een jasje met mutsje en dekentje. en in de box ook fleecedekentje...

groetjes sandy
 
Terug
Bovenaan