Kletsende baby

Ons kindje is nu 6 maanden en heeft overdag zo'n 2 a 3 slaapjes. Als hij wakker wordt, gaat hij niet huilen, maar kletsen. Ook als wij hem een half uur laten liggen, blijft hij doorkletsen/ stil zijn. 's Avonds en 's nachts huilt hij wel gewoon als hij geen zin heeft om alleen te zijn, maar overdag dus niet. Is dat normaal? Ben soms bang dat hij niet van zich laat horen als hij het wel nodig heeft of zou hij gewoon goede zin hebben en zich lekker met zichzelf vermaken??

Groetjes, R.
 
Volgens mij heeft je kleine het gewoon heel erg naar zijn zin. Ligt nog lekker na het slapen even te kletsen, kan zichzelf al een beetje vermaken.
Zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Vooral omdat hij 's nachts wel van zich laat horen.

Heerlijk toch zo'n tevreden baby?

Ja, als onze baby de hele tijd huilt maken we ons zorgen en als ze niets van zich laten horen, maken we ons ook zorgen....Het is ook nooit goed.....  

Geniet ervan! Liefs Renata.
 
Mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte zelden (eigenlijk nooit)gehuild. Zelfs 's ochtends vroeg was het meer een roepje dan een huiltje. Inmiddels is ze ruim 10 maanden maar word al maanden 's ochtends van haar geklets wakker en het kletsen word wat dringender en zeurderiger (als dat het goeie woord is) van aard als ze echt honger begint te krijgen of gewoon aandacht wil. Erg gezellig wakker worden vind ik.
Overigens kletst ze elke keer een tijd als ik haar in bedje leg. Ik zie het als een manier van verwerken wat ze meemaakt en vertelt dat dan tegen haar beer of tegen haarzelf of wat dan ook. Ik vond haar van de week al kletsend op haar knietjes met haar wangetje tegen de beer. Lief hoor!
Ik zou me er zeker geen zorgen over maken. Je kind is gewoon tevreden en is rustig wakker aan het worden en als er echt iets is, laat ie het wel merken. Je kindje is ook wat ouder en heeft ook wel vertrouwen gekregen dat het wel goed komt. (en misschien ook later honger)
Bij Maud had ik ook vaak het idee dat ze het fijn vond om gewoon alleen rustig in bed te liggen en ook moe was maar nog niet moe genoeg om meteen te slapen. Ook prima toch!
 
James is 4 maanden en wordt al een poosje brabbelend en kletsend wakker s' morgens. Hij huilt juist weer wel na z'n overdagdutjes. Ik zou me geen zorgen maken; als een kind pijn of ander ongemak heeft, laat hij het heus wel horen! Geniet van je tevreden mannetje - doe ik ook ;-)
 
Terug
Bovenaan