Kletsmajoor!!

Hallo allemaal, ben ook weer van de partij. Beginnen jullie kleintjes ook steeds meer te babbelen?? Jari gaat steeds meer praten Een paar voorbeelden: eindelijk zegt hij nu ook mama, het was altijd alleen papa. Hij maakt zelfs al een zinnetje, nou ja twee woorden zoals: mama, bal!! de bal lag onder de struiken en die moest ik even pakken. Het grappigste vond ik het toen ik hem hoorde zeggen: O. dikke ( o, verdikke) en gistermiddag werd hij opzij geduwd door zijn oudere  broer en zei hij. O, dikkeme!! Nog een paar woordjes

oma, opa (sinds kort)
ja en nee
o o en o jee
nijn nijn (nijntje)
dora
bob (de bouwer)
jaja (jari, hijzelf dus)
poe (poes)
poep en poepie
woef
aap, oeoeoeaaaa!!!

hoi hoi,
ja onze zoontje is ook zo'n gigantische kletskous, en zegt ook veel woordjes duidelijk, en begint nu met kleine zinnetjes.
Hier zijn woordenlijst:
papa , mama, opa, oma
hoi, doei doei dag dag
dank,
zondheid(gezondheid)
poe(poes),
Mit(mitch, zijn naam),
erri, toii(jerry en tommi, 2poezen),
bal, hondje, koijn(konijn)
aap, (alle dierengeluiden ook)
grote bal, mooie bal,
mooi,
bal pakken, deur open, pap eten
open , dich(dicht),
koekie eten
koekie pakken,
bank, oen(schoen),poep, poepie
apen(gapen)paten(praten) roken
namen van vriendjes(mika, mandy, mike, anja, ed)
mama toe, papa toe, oma toe, opa toe(naar mama toe)
tompet(trompet)
gita(gitaar)
auto
bandeerauto(brandweerauto).
tappen(stappen)
bad,
appel, aarbei(aardbei), kii(kiwi), peer
pan, kam, adio(radio).
nou nou(stofzuiger van de teletubbies)lala, po en dippy(dipsy)tiki(tinki winki)
bumba hopa(hopla)
koken(mama koken)
binne buite
aan uit
wate(water) pop,    balo(balon)

Nu wil ik echt niet opscheppen, maar deze woordjes kan ie echt allemaal zeggen en nog wat wat ik vergeten ben.
hij kan echt geen minuut dat snatertje houden,haha.
groetjes daan.

Hoihoi,
Nu kan ik eindelijk ff opscheppen

Lynn was heel laat met kruipen en nog veel later met lopen(ze is nu 20 maanden en loopt pas sinds anderhalve maand) maar met praten was ze heel snel. Ik kan niet opschrijven wat ze allemaal zegt want dat is eigenlijk bijna alles. Al is het natuurlijk niet allemaal even goed verwoordt. Ze zegt ook 2 woorden achter elkaar.
Het mooiste wat ze zegt vindt ik "  love you"(haf you) dan smelt ik. Ach wat praat ik....Ik smelt van alles!! haha

Zo...lekker hoor ff opscheppen. haha ik heb me zo druk gemaakt om het lopen dus het is heerlijk om te zeggen dat ze ergens heel vlot mee is.
xx cobie

hoi lynn,
ja fijn he om ff op te scheppen over de woordjes die ze kunnen, bij ons is ons zoontje ook een late loper, hij is nu 20maanden en loopt nog steeds niet los, ook erg druk gemaakt, maar nu niet meer, het komt vanzelf wel, hij kruipt zelfs niet, is altijd een billenschuiver geweest,nog steeds.
Dus ja, dan is het erg leuk als ze ergens anders goed in zijn, ja ik kan zelf tegenwoordig bijna niks meer zeggen of hij zegt het na,haha.
nou succes allemaal.
groetjes daan.

Terug
Bovenaan