Kletspraat van onze oudste (bijna 3 jaar)

A

Anoniem

Guest
Helemaal niet jullie leeftijdsgroep natuurlijk, maar ik wou jullie even mee laten lachen (ik vind het super grappig in ieder geval!)
De oudste zit net in de overgangsfase van wel/niet slapen. Ik probeer het meestal wel even, maar vandaag gaat het niet lukken, hij ligt te kletsen en dit kraamt hij allemaal uit;

* MAMAAAAA zwarte pietje loopt op het dak! (en dan doet ie het getrappel van een paardje na)
* Liedjes van jungle boek zingen
* vertellen wat ie vanochtend heeft gedaan, hij is naar de creche geweest; mama, patrick bij diana geweest, patrick appeltje op, liedje gezongen, pietendans geoefend.

En hij roept nog meer..... ha ha ha, ik ga hem er maar eens uithalen!

liefs miranda
mama van peutertje patrick, dreumesje Ilona en engeltje Danique*

hey hallo!
geweldig ook die leeftijd he? Hele verhalen en zulke leuke uitspraken!!
Op mn werk (op kdv) vertelde ik laatst dat ik erg van koekjes houd en dat ik wel beetje op koekiemonster lijk...
Zegt zon meisje (van 3) echt heel enthousiast: Sas, je bent mn held!!
hhaha.. heerlijk toch?

ik las dat jij ook een engeltje hebt? Jullie hebben de zwangerschap zelf afgebroken las ik ergens in een ander topic? Pff, zwaar lijkt me dat. En hoe heb je je volgende zwangerschappen ervaren?
Wij zijn in maart ons zoontje Jens* verloren bij 19wk zwangerschap. De vliezen braken spontaan. Het lijkt me zo moeilijk een volgende zwangerschap. Ben benieuwd hoe jij dit hebt ervaren. Als je het er niet over wil hebben ook ok hoor.

Groetjes   Saskia  (mama van  Jens* en Jelte 9-6-07)

Hoi hoi,

Ja, geweldige leeftijd hoor. Al heeft die van Ilona ook wel wat, 16 maanden en helemaal de wereld aan het ontdekken; loopt sinds 1,5 maand, gaat alles beter begrijpen, heerlijk!

Ja, natuurlijk wil ik het erover hebben! Wij zijn ontzettend trots op Danique*! 14 dec. is het alweer 4 jaar geleden dat ze geboren is. Ze heeft 4 uurtjes geleefd en is zodoende op de 15e dec. overleden. Onvoorstelbaar dat ze het zo lang volgehouden heeft. De zwangerschap is afgebroken omdat ze het syndroom van potter had; o.a. geen nieren en geen blaas en dan ben je niet levensvatbaar. Zo wordt dat dan even tegen je verteld. De grond zakt onder je voeten vandaan, hoef ik jou niet te vertellen. We kregen de keuze; zwangerschap uitdragen of afbreken. In mijn buik zou ze 9 maanden zijn blijven leven, maar ze zou binnen 24 uur sterven als ze geboren zou zijn. Aangezien ikzelf enorm ziek was (zelfs sondevoeding bleef ik overgeven) besloten wij de zwangerschap af te breken. Is een hele verdrietige periode geweest, maar we konden onszelf al snel herpakken met de instelling; 'OK, om de 1 of andere reden heeft het niet zo mogen zijn dat Danique bij ons mocht blijven, maar een ander kindje vast wel', en zodoende was ik na 3 maanden alweer zwanger van Patrick.
De zwangerschappen van patrick en ilona zijn zeker niet onbezorgd geweest; heel veel stress ondanks dat je weet dat het goed is. Ik geloofde het pas toen ze op mijn buik lagen.

Maar het gevolg van dit alles; ik heb 3 zwangerschappen in korte tijd gehad en ben bij alle 3 de zwangerschappen veel ziek geweest. Na de zwangerschappen van Patrick en Ilona heb ik haaruitval gehad. En dan heb ik het niet over  een beetje. Nee, erg veel. Mensen kijken me aan alsof ik chemo heb gehad! Afschuwelijk. Maar goed, het groeit weer aan en ons peutertje en dreumesje is gezond!

Wat een verhaal he? Ja, ik kan er eindeloos over doorpraten hoor en dat is maar goed ook natuurlijk

Jeetje, heeft dat een oorzaak gehad dat de vliezen spontaan braken of was het ook 'domme pech' (zo werd het bij ons genoemd)? Hoe heb jij de volgende zwangerschap ervaren?

liefs miranda

Hoi hoi,

Ja, geweldige leeftijd hoor. Al heeft die van Ilona ook wel wat, 16 maanden en helemaal de wereld aan het ontdekken; loopt sinds 1,5 maand, gaat alles beter begrijpen, heerlijk!

Ja, natuurlijk wil ik het erover hebben! Wij zijn ontzettend trots op Danique*! 14 dec. is het alweer 4 jaar geleden dat ze geboren is. Ze heeft 4 uurtjes geleefd en is zodoende op de 15e dec. overleden. Onvoorstelbaar dat ze het zo lang volgehouden heeft. De zwangerschap is afgebroken omdat ze het syndroom van potter had; o.a. geen nieren en geen blaas en dan ben je niet levensvatbaar. Zo wordt dat dan even tegen je verteld. De grond zakt onder je voeten vandaan, hoef ik jou niet te vertellen. We kregen de keuze; zwangerschap uitdragen of afbreken. In mijn buik zou ze 9 maanden zijn blijven leven, maar ze zou binnen 24 uur sterven als ze geboren zou zijn. Aangezien ikzelf enorm ziek was (zelfs sondevoeding bleef ik overgeven) besloten wij de zwangerschap af te breken. Is een hele verdrietige periode geweest, maar we konden onszelf al snel herpakken met de instelling; 'OK, om de 1 of andere reden heeft het niet zo mogen zijn dat Danique bij ons mocht blijven, maar een ander kindje vast wel', en zodoende was ik na 3 maanden alweer zwanger van Patrick.
De zwangerschappen van patrick en ilona zijn zeker niet onbezorgd geweest; heel veel stress ondanks dat je weet dat het goed is. Ik geloofde het pas toen ze op mijn buik lagen.

Maar het gevolg van dit alles; ik heb 3 zwangerschappen in korte tijd gehad en ben bij alle 3 de zwangerschappen veel ziek geweest. Na de zwangerschappen van Patrick en Ilona heb ik haaruitval gehad. En dan heb ik het niet over  een beetje. Nee, erg veel. Mensen kijken me aan alsof ik chemo heb gehad! Afschuwelijk. Maar goed, het groeit weer aan en ons peutertje en dreumesje is gezond!

Wat een verhaal he? Ja, ik kan er eindeloos over doorpraten hoor en dat is maar goed ook natuurlijk

Jeetje, heeft dat een oorzaak gehad dat de vliezen spontaan braken of was het ook 'domme pech' (zo werd het bij ons genoemd)? Hoe heb jij de volgende zwangerschap ervaren?

liefs miranda

Hoi Miranda,

Echt helemaal geweldig dat geklets!! Ik kan bijna niet wachten tot er hier ook lekker gekletst gaat worden. Mijn neefje is ook 3, hij heeft het er nu steeds over dat Sinterklaas uit kastanje komt. Ze hebben bij hem net de herfst achter de rug. Geniet maar van je kleine praatjesmaker

liefs Linda

Haha, wat geweldig die praatjes!
Kan niet wachten tot Daniëlle zo gaat babbelen,
groetjes van Sonja

Hoi,
Ik vind het knap hoe je over je dochtertje kan praten hoor..
Goed ook, zeker, je mag haar nooit vergeten..En dat doe je zo ook niet, ze hoort er toch nog bij..
Ik heb zelf voor Lieve een miskraam gehad, en dat was al verschrikkelijk, kan me dus een klein beetje voorstellen hoe erg dit geweest moet zijn..

Hier soms ook van die lekkere kletspraat hoor..
De oudste kids zijn 9 en bijna 6..
Gistermorgen liepen we naar school, en halverwege zegt de middelste..;''Ik ruik de school al''
Ik moest me toch lachen!!
En idd die sinterklaas tijd is ook erg leuk!!
Gr Rina

hallo,

haha Rina... ik ruik de school! :)

Miranda, bij ons was het idd ''domme pech'' tja hoe kunnen ze het zo noemen he?
Maar ook fijn te horen dat het bij een volgende zwangerschap geen gevolgen hoeft te hebben.
Jens* is ons tweede kindje en er is dus nog geen volgende zwangerschap. Wel zijn we rustig aan weer bezig. Erg spannend wat ws zal blijven totdat je je kindje idd op je hebt liggen, gezond en wel.

Groetjes Saskia.

Terug
Bovenaan